Projekt zpracování podnikatelského záměru výstavby polyfunkčního objektu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavelková, Drahomíra
|
|
dc.contributor.author |
Wallek, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T21:02:32Z |
|
dc.date.available |
2017-08-10T23:00:39Z |
|
dc.date.issued |
2007-08-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3081
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelským záměrem podniku, spočívajícím v investici do výstavby a provozu polyfunkčního objektu. Cílem je vypracování a zhodnocení plánovaného záměru, jeho vliv na růst hodnoty podniku. V teoretické části je řešena příprava a realizace těchto záměrů a zejména obsahová náplň technicko-ekonomické studie. Její nezbytnou součástí je hodnocení ekonomické efektivnosti projektu, analýza dopadů projektu na hospodářské výsledky a analýza rizik. Praktická část se věnuje vypracování podnikatelského záměru, analýze trhu, prognóze poptávky a volbě vhodné marketingové strategie. Přínosy záměru jsou hodnoceny pomocí metod hodnocení efektivnosti investic a vybraných ukazatelů finanční analýzy. Poslední část je věnována řízení rizik. |
cs |
dc.format |
98 s. |
cs |
dc.format.extent |
1332474 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 10.08.2017 |
|
dc.subject |
Podnikatelský záměr
|
cs |
dc.subject |
investice
|
cs |
dc.subject |
analýza trhu
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
efektivnost
|
cs |
dc.subject |
náklady kapitálu
|
cs |
dc.subject |
čistá současná hodnota
|
cs |
dc.subject |
vnitřní výnosové procento
|
cs |
dc.subject |
cash flow
|
cs |
dc.subject |
financování
|
cs |
dc.subject |
finanční analýza
|
cs |
dc.subject |
řízení rizika
|
cs |
dc.subject |
bod zvratu
|
cs |
dc.subject |
Business plan
|
en |
dc.subject |
investments
|
en |
dc.subject |
market analysis
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
effectiveness
|
en |
dc.subject |
costs of capital
|
en |
dc.subject |
net present value
|
en |
dc.subject |
internal rate of return
|
en |
dc.subject |
cash flow
|
en |
dc.subject |
financing
|
en |
dc.subject |
financial analysis
|
en |
dc.subject |
risk management
|
en |
dc.subject |
break-even point
|
en |
dc.title |
Projekt zpracování podnikatelského záměru výstavby polyfunkčního objektu |
cs |
dc.title.alternative |
Project of creating a business plan for multifunctional facility building |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2007-09-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the master thesis there is discussed the business plan, involving an investment into building and renting of a multifunctional facility. The goal of the paper is to elaborate and evaluate the business plan, its impact on the rise of the company economic value. Approach to the preparation and implementation of business projects especially the content of a feasibility study is solved in the theory part. An important part of it is the investment calculation, the analysis of impacts to the financial effects and the risk analysis. The practical part includes working out of a business plan, the market research and demand forecasting and selecting the proper marketing strategy. The contribution of the project is evaluated by the different methods of evaluation of investments profitability and by selected indicators of financial analysis. The last part focuses on the risk management. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
6386
|
|
dc.date.assigned |
2007-07-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account