Title: | Využití product placementu jako rozvíjejícího se marketingového nástroje v České republice |
Author: | Kopečková, Martina |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/30834 |
Date: | 2009-09-01 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Práce není přístupná |
Abstrakt:
Disertační práce si klade za cíl jasně identifikovat charakteristiky využití product placementu jako rozvíjejícího se marketingového nástroje v české audiovizuální tvorbě. Práce je specificky zaměřena na product placement v českých filmech, seriálech a televizních programech.Na základě výsledků výzkumů byl stanoven návrh doporučení způsobu využití product placementu českým organizacím. Při tvorbě audiovizuálního díla je nutné dodržovat určitá pravidla, která mají vliv na product placement. Další pravidla se týkají stanovení ceny a měření účinnosti product placementu. Návrh doporučení také obsahuje identifikaci vlivu zainteresovaných skupin na product placement.Cíl práce splňuje stanovení klíčových faktorů ovlivňujících efektivnost product placementu. Tyto klíčové faktory jsou rozděleny do tří skupin, kterými jsou způsob využití product placementu, emoční působení a marketingové ukazatele. Z těchto tří skupin potom lze označit v současné době za nejdůležitější skupinu faktorů týkajících se emočního působení, jako jsou postoj diváka k herci, vztah k postavě, vztah k audiovizuálnímu dílu, emoce okamžiku a etické působení. V práci je dále stanoven doporučený návrh postupu při využití product placementu. V závěru práce není opomenuta charakteristika vlivu product placementu na konkurenceschopnost organizací.
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
kopečková_2009_dp.pdf | 2.208Mb |
View/ |
|
kopečková_2009_vp.pdf | 1.256Mb |
View/ |
|
kopečková_2009_op.pdf | 931.3Kb |
View/ |