Agresivita mládeže ve školním prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Laca, Slavomír
|
|
dc.contributor.author |
Raus, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:00Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:00Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31503
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřená na agresivitu mládeže ve školním prostředí. Je orientována sociálně pedagogicky. Hledá souvislosti mezi agresivitou a výchovou. Úvod čtenáři přiblíží řešenou problematiku a její význam. V teoretické části jsou popsány pojmy k tématu práce. Následuje definice školní mládeže, rozvinuty jsou poznatky agresivity a výchovných stylů v rodině. Teoretická část končí syntézou, která je východiskem výzkumu. Praktická část obsahuje výzkumné šetření školní mládeže. Empirický výzkum je proveden na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti ve Vyškově. Závěr shrnuje cíl práce, výzkumné zjištění, je zde popsán odborný přínos a další praktické využití práce. |
|
dc.format |
51 s. |
|
dc.format.extent |
10670669 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Agresivita mládeže
|
cs |
dc.subject |
etiologie agrese
|
cs |
dc.subject |
školní mládež
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly v rodině
|
cs |
dc.subject |
Aggression of youth
|
en |
dc.subject |
etiology of aggression
|
en |
dc.subject |
school children
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
educational styles in a family
|
en |
dc.title |
Agresivita mládeže ve školním prostředí |
|
dc.title.alternative |
Aggression of Youth in School Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plšková, Alena |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor´s thesis is focused on aggression of the youth in the school environment. It is socially pedagogically oriented. It uncovers relations between aggression and education. The introduction clarifies closer the issue and its significance for readers. The concepts of the thesis are described in the theoretical section. The definition of the school children follows. The findings of aggression and educational styles in the family are developed. The theoretical part ends the synthesis, which is the starting point of the research. The practical part contains the research of school children. Empirical research is made at the Secondary School and the Specialized School in Vyskov. The conclusion summarizes the aim of the thesis, the research findings. In addition, the professional contribution and other practical use of the thesis are described herein. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37721
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
local.subject |
násilí ve škole
|
cs |
local.subject |
mládež
|
cs |
local.subject |
school violence
|
en |
local.subject |
youth
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account