Kázeň ve školním prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Laca, Slavomír
|
|
dc.contributor.author |
Zounková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:08Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:08Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31551
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou kázně ve školním prostředí. Dodržování školní kázně je jedním z aktuálních problémů ve školním prostředí. Teoretická část se zaměřuje na popis a objasnění problematických situací ve školním prostředí, na sociální klima třídy, příčiny a projevy školní nekázně a v neposlední řadě také na prevenci školní kázně. Praktická část obsahuje odpovědi na otázky, kde vznikají zárodky školní nekázně a které faktory jsou při vzniku dominantní. Výzkumné šetření se zaměřuje na kvantitativně orientovaný výzkum a pro sběr dat byl použit dotazník. V návaznosti na vědomosti získané z odborných knih, z praxe na základní škole a dalších získaných poznatků bylo navrhnuto doporučení pro pedagogy, které obsahuje rizikové situace, na které by se měl pedagog při výuce a prevenci zaměřit. |
|
dc.format |
74 s. |
|
dc.format.extent |
2588689 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
školní kázeň
|
cs |
dc.subject |
nekázeň
|
cs |
dc.subject |
třídní klima
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
discipline
|
en |
dc.subject |
school discipline
|
en |
dc.subject |
indiscipline
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Kázeň ve školním prostředí |
|
dc.title.alternative |
Discipline in School Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzl, Miloslav |
|
dc.date.accepted |
2015-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis inquires into issues of discipline in school environment. Observance of school discipline is one of the topical problems at schools. The theoretical part is focused on characterization and clarification of problematic situations in school environment, on societal climate of the class, the cause and show of school indiscipline and last but not least on prevention of school discipline. The practical part includes the answers to questions, where the germs of school indiscipline arise and which factors are dominant in the beginning. Research survey is focused on quantitatively oriented research and for the data collecting, a questionnaire was used. In connection with the knowledge gained from specialized books, from the practical training at primary school and other achieved knowledge, recommendation for educators was proposed. It includes risky situations that teachers should concentrate on. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37779
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account