dc.contributor.advisor |
Párnický, Stanislav
|
|
dc.contributor.author |
Velič, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:20Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:20Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31619
|
|
dc.description.abstract |
Predstavená diplomová práca prináša rozbor základných estetických kategórií komiky, jej vývoj a vplyv na súčasnú kinematografiu. Teória humoru je široká oblasť a táto práca si nekladie ambíciu podrobne zanalyzovať každú žánrovú figúru komiky. Ponúka ale struč-ný pohľad na genézu jednej z oblastí smiechovej kultúry- grotesky a grotesknosti, ktorá vo významnej miere ovplyvňovala charakter literárnych a dramatických útvarov. Rozobe-rá význam jej vplyvu na kinematografiu, vznik filmovej grotesky a jej otcov a v závere analyzuje groteskné prvky v diele Woodyho Allena, Quentina Tarantina. |
|
dc.format |
45 s. |
|
dc.format.extent |
1263495 |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komika
|
cs |
dc.subject |
groteskno
|
cs |
dc.subject |
teória humoru
|
cs |
dc.subject |
karnevalová kultúra
|
cs |
dc.subject |
commedia dell'arte
|
cs |
dc.subject |
Charlie Chaplin
|
cs |
dc.subject |
film Diktátor
|
cs |
dc.subject |
Woody Allen
|
cs |
dc.subject |
Quentin Tarantino
|
cs |
dc.subject |
comedy
|
en |
dc.subject |
grotesque
|
en |
dc.subject |
humour theory
|
en |
dc.subject |
carnival culture
|
en |
dc.subject |
Commedia dell'arte
|
en |
dc.subject |
Charlie Chap-lin
|
en |
dc.subject |
Dictator the movie
|
en |
dc.subject |
Woody Allen
|
en |
dc.subject |
Quentin Tarantino
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: O grotesknosti a ironii v hraném filmu 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: The Grotesque and the Ironic in Feature Film 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 mins., directing |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Korec, Pavol |
|
dc.date.accepted |
2015-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis analyses the fundamental aesthetic categories in comedy, its deve-lopment and influence on contemporary cinema. As the scope of humour theory is broad, this work does not seek to provide a detailed analysis of each genre concept within come-dy. However, it explores the genesis of one area in laughter culture, namely, the gro-tesque. To a large extent, it had strong impact in literature and drama. This work analyses the effects of the grotesque on cinema and its creators. In its conclusion this thesis analy-ses grotesque elements in the works of Woody Allen, Quentin Tarantino. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
37946
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-05-12 |
|