Osobnostní a sociální výchova jako aspekt rozvoje sociálních dovedností žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Osobnostní a sociální výchova jako aspekt rozvoje sociálních dovedností žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Březovská, Alena
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:28:44Z
dc.date.available 2015-07-24T12:28:44Z
dc.date.issued 2015-01-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31763
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o konceptu osobnostní a sociální výchovy v souvislosti s rozvojem sociálních dovedností žáků. Teoretická část popisuje proměny a směřování výchovy v současné společnosti, historii osobnostní a sociální výchovy a projekty osobnostní a sociální výchovy. Dále práce definuje osobnostní a sociální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, cíle a tematické okruhy osobnostní a sociální výchovy. Závěr teoretické části vymezuje termíny sociální dovednost a sociální kompetence. Pozornost je věnována především rozvoji sociálních dovedností, jsou uvedeny termíny jako sociální učení, školní klima a skupinová dynamika. Praktická část zkoumá efektivitu projektu zaměřeného na osobnostní a sociální výchovu "Umíme to i lépe - dovednosti pro život" realizovaného na Základní škole v Hodoníně, Očovská 1. Výzkum zjišťuje, zda existuje rozdíl v úrovni sociálních dovedností žáků, kteří se zúčastnili vzdělávacího projektu na rozdíl od žáků, jež projekt neabsolvovali.
dc.format 82 s.
dc.format.extent 2731947
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject osobnostní a sociální výchova cs
dc.subject vzdělávací projekt cs
dc.subject experimentální metoda cs
dc.subject osobností rozvoj cs
dc.subject sociální rozvoj cs
dc.subject morální rozvoj cs
dc.subject sociální dovednost cs
dc.subject sociální kompetence cs
dc.subject školní klima cs
dc.subject skupinová dynamika cs
dc.subject personal and social education en
dc.subject educational project en
dc.subject experimental method en
dc.subject personal development en
dc.subject social development en
dc.subject moral development en
dc.subject social skill en
dc.subject social competence en
dc.subject school climate en
dc.subject group dynamics en
dc.title Osobnostní a sociální výchova jako aspekt rozvoje sociálních dovedností žáků
dc.title.alternative Personal and Social Education as an Aspect of Development of Social Skills in Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2015-05-27
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the concept of personal and social education in the context of the development of social skills in pupils. The theoretical part describes the changes and the direction of education in contemporary society, the history of personal and social education and the projects of personal and social education. The diploma thesis also defines personal and social education as one of the curricular theme of the Framework Educational Program for Primary Education, objectives and themes of personal and social education. The end of the theoretical part defines the terms social skills and social competence. Attention is paid to the development of social skills, are determined terms such as social learning, school climate and group dynamics. The practical part examines the effectiveness of the project aimed at personal and social education "We Can Do Even Better - Skills for Life" implemented at the primary school in Hodonin, Očovská 1. Research determines whether there is a difference in the level of social skills in pupils who participated in the educational project, as opposed from students who have not participated the project.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 38214
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2015-04-17
local.subject rozvoj osobnosti cs
local.subject sociální dovednosti cs
local.subject personality development en
local.subject social skills en


Files in this item

Files Size Format View Description
březovská_2015_dp.pdf 2.605Mb PDF View/Open None
březovská_2015_op.doc 56Kb Unknown View/Open None
březovská_2015_vp.docx 18.62Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account