dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Kozáková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:05Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31859
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního typu a zabývá se možnostmi zařazování prvků badatelského vyučování do podmínek mateřské školy. Také je v centru pozornosti mapováním dětských prekonceptů, které lze využít k rozvoji přírodovědného vzdělávání. V teoretické části práce jsou vymezeny východiska z oblastí vědecké a přírodovědné gramotnosti, dětských prekonceptů a badatelského vyučování. V praktické aplikační části je následně zpracován výukový program, který je tvořen z experimentálních přírodovědných aktivit pro děti předškolního věku. Tento program byl také evaluován a jsou z něj zpracována i doporučení pro praxi v mateřské škole. |
|
dc.format |
125 s. (180 492 znaků) |
|
dc.format.extent |
3355543 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
dětské prekoncepty
|
cs |
dc.subject |
badatelské vyučování
|
cs |
dc.subject |
experiment
|
cs |
dc.subject |
literacy of natural science
|
en |
dc.subject |
children's preconseptions
|
en |
dc.subject |
scientific education
|
en |
dc.subject |
experiment
|
en |
dc.title |
Badatelské aktivity pro děti předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Research activities for preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's diploma thesis of application type deals with the possibilities of including the elements of research teaching into the conditions of a nursery school, and also the observation of children's preconception, which are possible to be used in development of natural science. In the theoretical part of this thesis a basic theory concerning scientific literacy and the literacy of natural science, children's preconception and a research education are being defined. Afterwards, in the practical application part an educational programme is worked out, which consists of experimental activities of natural science for preschool children. This programme is thereafter also evaluated and also recommendations for the practice in nursery school are made. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38342
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
přírodověda
|
cs |
local.subject |
vědecká příprava
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
natural history
|
en |
local.subject |
scientific preparation
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |