Rozvoj empatie dětí v podmínkách mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Talašová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:09Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:09Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31869
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je rozvoj empatie dětí v podmínkách mateřské školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje kromě pojmu empatie, také pojmy emoce, emoční inteligence, altruismus, prosociální chování. Důležitým bodem práce je nástin strategií, jimiž se dá empatie v mateřské škole rozvíjet a úloha učitelky. Praktická část pak dokládá návrh programu na rozvoj empatie u dětí a jeho ověření v konkrétní mateřské škole. |
|
dc.format |
55 s. (86 170 znaků) |
|
dc.format.extent |
1946357 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
emoční inteligence
|
cs |
dc.subject |
altruismus
|
cs |
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
rozvoj empatie
|
cs |
dc.subject |
návrh
|
cs |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
emotional inteligence
|
en |
dc.subject |
altruism
|
en |
dc.subject |
sociable behaviour
|
en |
dc.subject |
the development of empathy
|
en |
dc.subject |
proposal
|
en |
dc.title |
Rozvoj empatie dětí v podmínkách mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Development of children empathy in conditions of kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main topic of this Bachelor Thesis is Development of children empathy in conditions of kindergarten. The Thesis is divided to a theoretical part and a practical part. An impor-tant point of my work is to outline of the strategies which can be developed empathy by children and the role of the teacher. The practical part includes a programme proposal for development of children empathy and its vericiation in specific kindegarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38353
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account