Názor žáků druhého stupně základních škol na problematiku lhaní
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Dubravová, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:32Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:32Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31976
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou lhaní žáků druhého stupně základních škol. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak vlastně žáci tento pojem vnímají a co je ke lhaní vede. Teoretická část se z počátku zabývá vymezením rizikového a problémového chování, po-kračuje vymezením pojmu lhaní, důvody lhaní v běžném životě a lhaním z psychologického hlediska. Dále přechází ke lhaní u dětí, kde charakterizuje dětské lži a specifikuje typy lží u dětí. V praktické části této práce je využito kvantitativního výzkumu metodou dotaz-níkového šetření. V závěru práce je provedeno shrnutí získaných poznatků a uvedena do-poručení pro další práci. |
|
dc.format |
79 s. (18 217) |
|
dc.format.extent |
1242800 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
lež
|
cs |
dc.subject |
lhaní
|
cs |
dc.subject |
příčiny lhaní
|
cs |
dc.subject |
typy lží
|
cs |
dc.subject |
žák druhého stupně
|
cs |
dc.subject |
lie
|
en |
dc.subject |
lying
|
en |
dc.subject |
reasosn for lying
|
en |
dc.subject |
types of lies
|
en |
dc.subject |
pupil of the second stage of primary school
|
en |
dc.title |
Názor žáků druhého stupně základních škol na problematiku lhaní |
|
dc.title.alternative |
The Opinion of Primary School Pupils on the Issue of Telling Lies |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the issue of lying of the pupils of the second stage of pri-mary schools. The aim of this thesis is to discover how the pupils perceive lying and what makes them lie. The theoretical part begins with defining risky and problem behavior, then continues with the definition of lying, the reasons for lying in everyday life and the lying from the psychological viewpoint. Then it follows to children's lying where it characterizes children's lies and specifies the types of children's lies. The practical part uses the method of questionnaire survey of the quantitative research. The conclusion of the thesis presents the summary of the findings gained and states the recommendations for further research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38494
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
etika
|
cs |
local.subject |
lež
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
ethics
|
en |
local.subject |
lie
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account