dc.contributor.advisor |
Prášilová, Halka
|
|
dc.contributor.author |
Čápová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:40:03Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:40:03Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32421
|
|
dc.description.abstract |
V mé bakalářské práci budu formou kvalitativního výzkumu sledovat metody rodičovské výchovy, objevení úskalí dané výchovy a nalezení možností jejího zefektivnění. Teoretická část je zaměřena na problém mentální retardace a dětské mozkové obrny, kde je popsána etiologie a příčiny těchto postižení. Dále jsem se věnovala pojmům jako výchova, hodnotová orientace, vzdělávání dětí s mentální retardací a možnostem pomoci rodinám dětí s tímto postižením. V praktické části jsem se pomocí pozorování a rozhovorů dozvěděla, jak a které konkrétní faktory ovlivňují kvalitu života sledované rodiny a snažila se o zlepšení socializace chlapce, nalezla možnosti zefektivnění výchovy a stala jak z hlediska psychického tak i sociálního pro tuto rodinu přínosem. |
|
dc.format |
54 stran |
|
dc.format.extent |
1337687 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
dětská mozková obrna
|
cs |
dc.subject |
výchova a její úskalí
|
cs |
dc.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
mental retardation
|
en |
dc.subject |
mental challenge
|
en |
dc.subject |
cerebral palsy
|
en |
dc.subject |
education and its problems
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
values orientation
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Úskalí výchovy mentálně retardovaného dítěte v rodině |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Difficulties of Education of Mentally Handicapped Children in Family |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ocetková, Irena |
|
dc.date.accepted |
2015-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my Bachelor´s work, which will inform through qualitative research, is to observe the methods that parents use to educate their mentally challenged children, the difficulties they face and ways to improve the situation. The theory part is devoted to the problems of mental retardation and cerebral palsy. The etiology and causes of these disabilities are described.. Then terms such as education, values orientation, education of the disabled children and possibilities of supporting the families with these children are explained. In the practical part, I share my observations of the family taken from dialogues with them, and discuss the particular factors which have influenced the quality of their family life. I tried to improve the socialisation of the boy by exploring possibilities for more effective education. I attempted to contribute to the family both from psychological and social points of view . |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37575
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2015-04-28 |
|
local.subject |
děti s mentálním postižením
|
cs |
local.subject |
rodina
|
cs |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
local.subject |
family
|
en |