Role asistenta pedagoga z pohledu učitelů základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Klumplerová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:01Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:01Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33063
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na roli asistenta pedagoga z pohledu učitelů základních škol. Teoretická část vymezuje pojem asistenta pedagoga, minulost a současný vývoj a rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem. Dále popisuje kvalifikační předpoklady, osobnostní předpoklady a kompetence asistenta pedagoga. Ve třetí kapitole se zaměřuje na konkrétní výchovně-vzdělávací činnosti spolupráci s učitelem, žáky a rodiči žáků se speci-álně vzdělávacími potřebami. Praktická část za pomoci kvantitativního výzkumu zjišťuje názory učitelů na roli asistenta pedagoga ve výchovně-vzdělávacím procesu. |
|
dc.format |
57 s. (77 201 znaků) |
|
dc.format.extent |
1696734 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
osobní asistent
|
cs |
dc.subject |
pedagogical assistant
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
personal assistant
|
en |
dc.title |
Role asistenta pedagoga z pohledu učitelů základních škol |
|
dc.title.alternative |
The Role of a Teaching Assistant from the Point of View of Elementary School Teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Polepilová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2015-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the role of pedagogical assistant from the viewpoint of elementary school teachers. Theoretical part delineates the term pedagogical assistant, past and current developments and the difference between pedagogical and personal assistant. Furthermore, it describes qualification prerequisites, personal requirements and competen-ces of pedagogical assistant. The third chapter concentrates on actual upbringing and edu-cational process. Practical part with the help of quntative research inquires about teachers' opinions on the role of pedagogical assistant in upbringing and educational process. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38576
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account