Prosociální chování žáků středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Pavlíková, Ludmila
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:03Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:03Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33080
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá prosociálním chováním žáků středních škol. Cílem této práce je prověřit úroveň žáků středních škol v jednotlivých formách prosociálnosti. Teoretická část vymezuje pojmy jako je etika, etická výchova a prosociálnost v etické výchově. Další kapitola se zabývá prosociálním chováním a jejími teoretickými aspekty. Věnuje také pozornost problematice empatie, klasifikaci a determinantům prosociálního chování a přibližuje genderové rozdíly v prosociálním chování. Třetí kapitola se zaobírá výchovou k prosociálnosti. Specifikuje rodinné a školní působení na jedince a vymezuje konkrétní způsoby rozvíjení prosociálního chování. V praktické části je využito kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. V závěru práce je uvedeno zhodnocení výzkumu a doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
84 s. (20 297) |
|
dc.format.extent |
1355065 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
altruismus
|
cs |
dc.subject |
pomáhání
|
cs |
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
formy prosociálního chování
|
cs |
dc.subject |
prosocial behavior
|
en |
dc.subject |
altruism
|
en |
dc.subject |
helping
|
en |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
forms of prosocial behavior
|
en |
dc.title |
Prosociální chování žáků středních škol |
|
dc.title.alternative |
Prosocial Behavior in Secondary School Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the prosocial behavior of students of secondary schools. The aim of this thesis is to explore the level of the individual forms of prosociality of the secondary school students. The theoretical part defines terms such as ethics, ethics education and prosociality in ethics education. The following chapter deals with the prosocial behavior and its theoretical aspects. It also focuses on the issue of empathy, classification and the determinants of prosocial behavior and describes the gender differences in prosocial behavior. The third chapter focuses on prosociality education. It specifies the influence of family and school on an individual and defines the specific means of prosocial behavior development. The practical part uses the quantitative research employing the questionnaire survey. The conclusion of the thesis presents the evaluation of the research and practical recommendations. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38603
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
etická výchova
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
ethical education
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account