Vize budoucnosti adolescentů ve výkonu ústavní výchovy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Petříková, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:04Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:04Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33084
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této bakalářské práce je představa o budoucnosti adolescentů, kteří se z jakýchkoliv důvodů ocitli ve výkonu ústavní výchovy. Teoretická část charakterizuje legislativní ukotvení ústavní a ochranné výchovy a jejich výkon ve školských zařízeních. Dále období adolescence a charakteristické znaky této etapy. Poslední oblastí teoretické části jsou životní cíle, jejich plánování a správné rozhodování. Na teoretickou část navazuje část praktická, jejímž cílem je prozkoumat a popsat představy o budoucnosti konkrétních adolescentů nacházejících se ve výkonu ústavní výchovy. Pro zjištění těchto dat je zvolen kvalitativní přístup, který je realizován metodou rozhovoru. |
|
dc.format |
50 s. (68 536 znaků) |
|
dc.format.extent |
1702334 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ústavní a ochranná výchova
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
životní cíle
|
cs |
dc.subject |
budoucnost
|
cs |
dc.subject |
volba povolání
|
cs |
dc.subject |
institutional and protective care
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
life goals
|
en |
dc.subject |
future
|
en |
dc.subject |
career choice
|
en |
dc.title |
Vize budoucnosti adolescentů ve výkonu ústavní výchovy |
|
dc.title.alternative |
The Visions of the Future of Adolescents Placed in Institutional Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is views of future of adolescents who live in institutional care for whatever reasons. The theoretical part contains legislative basis of institutional and protective care and theire performance in educational facilities. Futher contains the period of adolescence and signs which are characterized for this period. The last chapter of theoretical part is life goals, planning of the goals and making right decisions. The theoretical part is followed by a practical part which aims explore and describe the views of future of particular adolescents who live in institutional care. It was elected qualitative approach for detecting data. The research is realized by interview method. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38614
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
ústavní výchova
|
cs |
local.subject |
přechod do samostatného života
|
cs |
local.subject |
pracovní trh
|
cs |
local.subject |
institutional child care
|
en |
local.subject |
passing to individual life
|
en |
local.subject |
labor market
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account