dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Tydlačková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:36Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:36Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33191
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o dokumentárním filmu a fotografii v souvislostech se vzdělá-váním a nahlíží na ně, jako na prostředky zkoumání sociálních a národnostních realit. Teo-retická část charakterizuje tyto dva fenomény jako součást kulturní andragogiky, zabývá se také filmovou, audiovizuální, mediální edukací v širších souvislostech a vzdělávací rolí České televize. Praktická část je kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Pro výzkumné šetření kvantitativní je použito dotazníkové šetření, v němž se zjišťuje povědomí a přístup vzorku veřejnosti k dokumentárnímu filmu a fotografii. Výzkumné šetření kvalitativní je založeno na realizaci rozhovorů s dokumentárními tvůrci, jejímž cílem je prozkoumat a vyhodnotit, jak odborníci z oblasti dokumentární tvorby vnímají a používají film či fotografii jako prostředek pro zobrazování sociální a národnostní reality a jaké zde vidí souvislosti se vzděláváním. |
|
dc.format |
114 s. |
|
dc.format.extent |
5725670 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kulturní andragogika
|
cs |
dc.subject |
multikulturalismus
|
cs |
dc.subject |
sociální dokumentaristika
|
cs |
dc.subject |
audiovizuální a filmová výchova
|
cs |
dc.subject |
mediální výchova
|
cs |
dc.subject |
sociální realita
|
cs |
dc.subject |
cultural andragogy
|
en |
dc.subject |
multiculturalism
|
en |
dc.subject |
social documentary
|
en |
dc.subject |
audiovisual and film education
|
en |
dc.subject |
media education
|
en |
dc.subject |
social reality
|
en |
dc.title |
Dokumentární film a fotografie jako andragogický prostředek zkoumání sociální a národnostní reality |
|
dc.title.alternative |
Film and Photography as an Andragogical Means of Research into Social and Ethnic Reality |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with documentary film and photography in the kontext of education and looks at them as a method of research into social and ethnic reality. The theoretical part describes these two phenomena as a part of cultural andragogy, concerns film, audiovizual and media education in wide contexts and educational position of Czech television. The practical part is a combination of quantitative and qualitative research. For qantitative part, is used the questionnaire survey method, by which is tried to look into general awareness and attitude to documentary film and photography. The qualitative research, is based on the method of interviews with documentary makers, with the aim to explore and evaluate how experts on documentary field perceive and use film or photography as a method of displaying social and ethnic reality, and what connection with education they can see. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38796
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
dokumentární film
|
cs |
local.subject |
učební pomůcky
|
cs |
local.subject |
documentary film
|
en |
local.subject |
teaching aids
|
en |