dc.contributor.advisor |
Maňas, David
|
|
dc.contributor.author |
Komárek, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:46:46Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:46:46Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33736
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá opotřebení silně namáhaných pneumatik, které jsou určeny pro velmi těžké terénní podmínky. Teoretická část je zaměřena na popis pneumatik, surovinami a materiály pro výrobu plášťů pneumatik a poslední kapitola je věnována zkouškám pneumatik s hlavním zaměřením na opotřebení. V praktické části se určují mechanické vlastnosti (pevnost v tahu, tažnost, strukturní pevnost, tvrdost, odrazovou pružnost, DMA a opotřebení) jednotlivých směsí, které jsou s různým obsahem plniv ve formě sazí. Stanovení opotřebení probíhalo na zařízení určeném pro rychlý test opotřebení zvaném Chip-Chunk, kde docházelo k vyhodnocování pomocí úbytku hmotnosti zkoušeného materiálu. V závěru práce jsou porovnány jednotlivé mechanické vlastnosti s opotřebením a hledány souvislosti mezi danými hodnotami. |
|
dc.format |
77 s |
|
dc.format.extent |
2070449 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pneumatika
|
cs |
dc.subject |
recyklace
|
cs |
dc.subject |
suroviny a materiály pro výrobu plášťů pneumatik
|
cs |
dc.subject |
mechanické vlastnosti
|
cs |
dc.subject |
opotřebení
|
cs |
dc.subject |
Chip-Chunk
|
cs |
dc.subject |
tire
|
en |
dc.subject |
recykling
|
en |
dc.subject |
raw materials for production of tires
|
en |
dc.subject |
mechanical properties
|
en |
dc.subject |
wear
|
en |
dc.subject |
Chip-Chunk
|
en |
dc.title |
Opotřebení běhounových směsí silně namáhaných pneumatik |
|
dc.title.alternative |
Wear of Tire Treads Compounds |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staněk, Michal |
|
dc.date.accepted |
2015-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with wearing of heavy-duty tires that are used (developer) for very heavy terrain. The theoretical part of the thesis is focused on description of tires and raw materials for production of tires and the last chapter is devoted to testing tires with main focus on wear. In the practical part of the thesis are determined mechanical properties of tires (tensile strength, elongation, structural strength, hardness, resilience, DMA and wear) of individual mixtures that are in form of soot with different filling. Determination of wearing was carried out on equipment designed for quick wear test called Chip-Chunk and wearing was assessed by loss of the tested material. In conclusion, there are different mechanical properties compared with wearing and it's find a connection between those values. |
|
dc.description.department |
Ústav výrobního inženýrství |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Konstrukce technologických zařízení |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Technological Equipment Construction |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
39560
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-05-06 |
|