Renderování a post-processing v Blenderu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pokorný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Řezníček, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:49:38Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:49:38Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34178
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce popisuje grafické programy Blender a Gimp. Jsou zde vysvětleny především nástroje na renderování a úpravu finálního snímků. K renderování jsou využity dva nejvyužívanější renderovací algoritmy programu: Blender Render a Cycles. Mimo popis samotného renderování a úpravy snímků se v bakalářské práci také nachází základní informace o programech, konkurencí, nástrojích a grafickém prostředí. Praktická část se zabývá scénou exteriéru a interiéru. U každé scény je popsaný postup od nastavování materiálů, renderování, nasvětlování až po finální úpravu v Blenderu a Gimpu. V závěru práce jsou porovnány vytvořené snímky společně s výhodami a nevýhodami jednotlivých renderovacích enginů. |
|
dc.format |
80 s. (95 313 znaků) |
|
dc.format.extent |
248856906 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Blender
|
cs |
dc.subject |
Gimp
|
cs |
dc.subject |
Node Editor
|
cs |
dc.subject |
Cycles
|
cs |
dc.subject |
Blender Render
|
cs |
dc.subject |
Blender
|
en |
dc.subject |
Gimp
|
en |
dc.subject |
Node Editor
|
en |
dc.subject |
Cycles
|
en |
dc.subject |
Blender Render
|
en |
dc.title |
Renderování a post-processing v Blenderu |
|
dc.title.alternative |
Rendering and Post-processing in Blender |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slovák, Dalibor |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to describe graphical programs Blender and Gimp. There are primarily explained its tools for rendering and post processing. The renders are done in the most frequently used engines: Blender Render and Cycles. Apart from the main description of the rendering and post processing process, this paper also contains a basic information about the program itself, competition, its tools and also a description of the user interface. Practical part of this paper deals with an interior and exterior scene. Each scene has a description in this paper for the material setup, rendering, lighting and post processing in Blender and Gimp. Last part contains a comparison between the final result and a post-processed result. Final comparison between rendering engines describes individual advantages and disadvantages. |
|
dc.description.department |
Ústav počítačových a komunikačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie v administrativě |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Information technologies in administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
40250
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-05-19 |
|
local.subject |
renderování
|
cs |
local.subject |
rendering
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account