Projekt využití konkurenčního zpravodajství vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jašek, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Bednaříková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T02:37:56Z |
|
dc.date.available |
2012-09-15T23:00:20Z |
|
dc.date.issued |
2007-08-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3476
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a uplatněním konkurenčního zpravodajství ve firmě ORLÍK-KOMPRESORY v.d. Teoretická část práce představuje ucelený pohled na problematiku konkurenčního zpravodajství jako činnosti sběru, analýzy a vyhodnocení informací o konkurenci pro získání konkurenční výhody. V praktické části je prostřednictvím podkladů firmy zhodnoceno využívání konkurenčního zpravodajství ve společnosti. V další části jsem se rozhodla využít teoretické poznatky a zpracovala jsem analýzu konkurence společnosti, kde jsem využívala techniky procesu konkurenčního zpravodajství a marketingu. Na základě analýzy jsem vypracovala projekt zavedení konkurenčního zpravodajství. |
cs |
dc.format |
85 s., 4 s. |
cs |
dc.format.extent |
1799803 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 10.08.2012 |
|
dc.subject |
konkurenční zpravodajství
|
cs |
dc.subject |
zpravodajský cyklus
|
cs |
dc.subject |
informační zdroje
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
competitive intelligence
|
en |
dc.subject |
CI
|
en |
dc.subject |
intelligence cycle
|
en |
dc.subject |
information sources
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
competitive analyses
|
en |
dc.title |
Projekt využití konkurenčního zpravodajství vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku |
cs |
dc.title.alternative |
The Project of Competitive Itelligence application leading to competitive advantage enhancement of the company |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Komínková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2007-09-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the issue of Competitive intelligence and its practical usage in the Czech manufacturing company ORLIK-KOMPRESORY v.d. The theoretical part of the thesis provides comprehensive insight into competitive intelligence theory as the process of gathering, analysing and applying information of competition in the purpose to gain competitive advantage. The practical part of my thesis contains evaluation of current utilization of competitive intelligence in the Company. In the following part I decided to apply theoretical knowledge and I conducted the analyse of company's competition, making use of techniques of competitive intelligence and market research. On the basis of the analyse I elaborated the project of the competitive intelligence implementation into the company ORLIK-KOMPRESORY v.d. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
6513
|
|
dc.date.assigned |
2007-07-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account