dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Slížová, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T02:48:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T02:48:51Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3501
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce reflektuje zkušenosti z individuálních kurzů češtiny pro dospělé cizince. Teoretická část nabízí osobní vhled do problematiky jazyka jako komunikačního systému a přehled poznatků o výuce cizích jazyků v souvislosti s učením dospělých. Přináší rovněž informace z oblasti výuky češtiny jako cizího jazyka. V praktické části jsou popsány psy-chologické a interkulturní aspekty individuální výuky cizinců, které se týkají jak bariéry českého jazyka, tak komunikačních bariér. |
cs |
dc.format |
80 |
cs |
dc.format.extent |
1199217 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Andragogika
|
cs |
dc.subject |
učení dospělých
|
cs |
dc.subject |
individuální výuka
|
cs |
dc.subject |
cizí jazyk
|
cs |
dc.subject |
čeština pro cizince
|
cs |
dc.subject |
komu-nikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační bariéra
|
cs |
dc.subject |
interkulturní aspekty
|
cs |
dc.subject |
Adult education
|
en |
dc.subject |
learning adults
|
en |
dc.subject |
individual teaching
|
en |
dc.subject |
foreign language
|
en |
dc.subject |
Czech for foreign-ers
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
communication barrier
|
en |
dc.subject |
intercultural aspects
|
en |
dc.title |
Individuální výuka češtiny jako cizího jazyka |
cs |
dc.title.alternative |
Individual teaching Czech as foreign language |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2007-06-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis reflects experiences from Czech individual courses for adult foreigners. The theoretical part offers a personal look-in to the area of language as a communication sys-tem and to teaching foreign language, especially learning adults. Actual information on activities of teaching Czech for foreigners are compiled here. In practical part, psycho-logical and intercultural aspects of teaching adult foreigners, concerning Czech language barrier, as well as some communication barriers, are described. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6637
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
cizinci
|
cs |
local.subject |
český jazyk
|
cs |
local.subject |
výuka jazyků
|
cs |
local.subject |
foreigners
|
en |
local.subject |
aliens
|
en |
local.subject |
Czech language
|
en |
local.subject |
language teaching and learning
|
en |