Postavení rádia Evropa 2 na rozhlasovém trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Prachař, Štěpán
|
|
dc.contributor.author |
Ježek, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:28Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:28Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35463
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce bylo zařadit rádio do kontextu marketingových komunikací, popsat a zhodnotit výzkum měření poslechovosti rádií v České republice – Mediaprojekt, popsat historický vývoj rádia Evropa 2 a celkově zanalyzovat tento subjekt jak z pohledu posluchače, tak z pohledu zadavatele reklamní kampaně. Rozborem Mediaprojektu jsem dospěl k závěru, že je plně dostačujícím výzkumem pro potřeby dnešního rozhlasového i tiskového trhu. Analýza rádia Evropa 2 potvrdila její výjimečnost a silnou pozici na rozhlasovém trhu. Navrhovaná zlepšení mají charakter pouze drobných vylepšení, protože ze strany Evropy 2 nedochází k žádným závažnějším pochybením ani v programu, ani v propagaci. |
|
dc.format |
53 s. |
|
dc.format.extent |
1046040 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
rádio
|
cs |
dc.subject |
Evropa 2
|
cs |
dc.subject |
rozhlasový trh
|
cs |
dc.subject |
Mediaprojekt
|
cs |
dc.subject |
radio
|
en |
dc.subject |
Evropa 2
|
en |
dc.subject |
radio market
|
en |
dc.subject |
Mediaprojekt
|
en |
dc.title |
Postavení rádia Evropa 2 na rozhlasovém trhu |
|
dc.title.alternative |
Positioning of radio Evropa 2 on the radio market |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2005-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of the thesis was to place radio as a medium into the context of marketing communication tools, analyze and evaluate the research of radio-listening rate in the Czech Republic - Mediaprojekt, describe the history and development of the radio Evropa 2 and make overall analysis of the subject from the point of view of both a listener and a client who assigns an advertising campaign. By the analysis of Mediaprojekt I have reached the conclusion that it is a fully sufficient research for the needs of the contemporary radio and print market. The radio Evropa 2 analysis has confirmed its exceptional role and strong position on the radio market. The proposed solutions can be characterized only as small improvements, since Evropa 2 proves that it is professional both in programme as well as in publicity. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
567
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account