Projekt strategie rozvoje regionu Slovácko
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Mikulová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:31:12Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:31:12Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35807
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je představit region Slovácko jako oblast pro využití cestovního ruchu v oblasti mototuristiky s návazností na cykloturistiku. V teoretické části je popsána teorie regionu, vymezení a dělení regionů dle jednotlivých charakteristik. Dále je popsána strategie regionu a čím se liší od strategie firmy. Velmi důležitou kapitolou je zpracování tématu regionální marketing, kde jsou popsány nástroje marketingového mixu. V části analytické jsou popsány přírodní, kulturní, historické i místní podmínky regionu. Jsou řešeny také problematiky jako je nabídka služeb, produktů. Tyto podklady sloužili pro vypracování SWOT analýzy. Z předchozích dvou částí vznikl námět na projekt, který řeší aktuální problém v regionu. Cílem práce bylo nastínit problematiku nynější situace regionu a navrhnout řešení této situace. |
|
dc.format |
85,32 |
|
dc.format.extent |
1527207 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Region Slovácko
|
cs |
dc.subject |
strukturální fondy
|
cs |
dc.subject |
regionální politika
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
regionální marketing
|
cs |
dc.subject |
Region Slovacko
|
en |
dc.subject |
regional policy
|
en |
dc.subject |
SWOT analyses
|
en |
dc.subject |
region marketing
|
en |
dc.title |
Projekt strategie rozvoje regionu Slovácko |
|
dc.title.alternative |
Project of Development Strategy of Region "Slovacko" |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrdina, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2005-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this diploma work is to introduce the region Slovácko as an area of using tourism in territory from motor to cycling. In the common part there is described region theory, define and division of regions according to the parameter. Next there is described region strategy and its dissimilarity from corporate strategy. Very important chapter is compile sources of region marketing, where are described instruments of marketing mix. In the analytic part there are described natural, culture, history and local conditions of region. There are described problems as a offer of services and products. These materials are for develop SWOT analyses. That project was born previous two aims of this diploma deals with an actual problem in the region. The aim of this work is rendered an account of the region present day situation and projected that situation project solves this situation. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
984
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2005-05-13 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account