dc.contributor.advisor |
Němec, Dobroslav
|
|
dc.contributor.author |
Urbanová, Miriam
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:31:33Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:31:33Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35990
|
|
dc.description.abstract |
Abstrakt Tématem mé bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti firmy Vetropack Moravia Glass, a.s v Kyjově. Prvním krokem při zpracování této práce bylo získání co největšího souhrnu informací, potřebných pro zpracování analýzy konkurenceschopnosti této firmy. Analýza konkurenceschopnosti uváděné firmy je pak zpracována za pomocí současných moderních přístupů jakými jsou: Porterova analýza pěti konkurenčních sil, BCG analýza, SWOT analýza a další. Součástí této práce je i průzkum trhu, rozbor výrobkového sortimentu a zhodnocení ekonomických výsledků dosahovaných analyzovanou firmou. Na základě hlavních nedostatků zjištěných analýzou jsem v závěru práce navrhla opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti této firmy na trhu, které by mohl detailně řešit podrobný projekt, který by na moji bakalářskou práci navazoval. Datem 1. 5. 2004 vstoupila ČR do společenství států Evropské unie. Tím je i firma Vetropack Moravia Glass, a.s. vystavena zvýšenému konkurenčnímu tlaku, zároveň se jí však bez omezení otevírá velký evropský trh. Aby firma využila nových možností a obstála v evropské konkurenci, bude pro ni nezbytné analýzu konkurenceschopnosti pravidelně aktualizovat a vyvozovat z ní patřičné závěry. Jedině při takovémto přístupu bude firma připravena aktivně reagovat na neustálé změny na trhu s cílem udržení jejího pozitivního trendu vývoje. |
|
dc.format |
63 s., 5 s. obr. příloh |
|
dc.format.extent |
2701875 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
BCG analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
analyse
|
en |
dc.subject |
BCG analyse
|
en |
dc.subject |
SWOT analyse
|
en |
dc.subject |
competitive
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti firmy Vetropack Moravia Glass, a.s. |
|
dc.title.alternative |
Analyse of competitive strength of Vetropack Moravia Glass, a.s. |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vráblík, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2005-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of my dissertation work is a competitive analysis of the company Vetropack Moravia Glass, plc. based in Kyjov. The first step of this work was to collect informations that were needed for analysis processing. The competitive analysis of the mentioned company was then processed with the help of current modern approaches: Porters analysis of the five competitive strength, BCG analysis, SWOT analysis. Part of this work is also market research, analysis of the product assortment and evaluation of the economical results. Based on the main inequalities showed by the analysis, I suggested by the end of my work, steps that should be taken to improve company’s competitivity and its positioning on its market and that a more detailed project which would follow my dissertation work can be solving. By the 1st of may 2004 the Czech Republic became a member of the European Union, meaning that the company Vetropack Moravia Glass, plc. can operate on the European market without trade restrictions, but is also at the same time being exposed to a higher competition in the industry. In order to remain competitive with other companies and to assure a good growth prospects, it is necessary for the company to update the analysis data regularly and to draw conclusions out of it. Only with this approach the company will be able to react promptly on market's changes and to benefit from them. |
|
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
1194
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-20 |
|