Projekt zvýšení kvality poskytovaných služeb v cestovních kancelářích v ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Briš, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Donoval, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:32:47Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:32:47Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36609
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má za cíl optimalizovat procesy, které mají vliv na kvalitu poskytovaných služeb, v cestovních kancelářích v ČR. Efektivním nástrojem je systém řízení jakosti QMS, který lze zavést formou certifikace dle norem ISO řady 9000. Teoretická část práce je zaměřena na kvalitu služeb, management jakosti ve službách a činnost cestovních kanceláří. Praktická část je tvořena komplexní analýzou cestovních kanceláří dle požadavků modelu EFQM Excellence, analýzou faktorů ovlivňujících zákazníky při nákupu zájezdů u cestovních kanceláří, vyhodnocením zjištěných výsledků a návrhem opatření vedoucímu ke zvýšení kvality poskytovaných služeb a efektivnímu řízení CK. |
|
dc.format |
77 s., 12 s. příloh |
|
dc.format.extent |
978132 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Kvalita
|
cs |
dc.subject |
Služba
|
cs |
dc.subject |
Produkt
|
cs |
dc.subject |
Cestovní kancelář
|
cs |
dc.subject |
Systém řízení jakosti
|
cs |
dc.subject |
ISO
|
cs |
dc.subject |
TQM
|
cs |
dc.subject |
EFQM
|
cs |
dc.subject |
Certifikace
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
Quality
|
en |
dc.subject |
service
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
travel agency
|
en |
dc.subject |
Quality Management System
|
en |
dc.subject |
ISO
|
en |
dc.subject |
TQM
|
en |
dc.subject |
EFQM
|
en |
dc.subject |
certification
|
en |
dc.subject |
Czech Republic
|
en |
dc.title |
Projekt zvýšení kvality poskytovaných služeb v cestovních kancelářích v ČR |
|
dc.title.alternative |
Project to improve the quality of services provided by travel agencies in the czech republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kořániková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2005-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of the diploma work is to optimise the processes that influence quality of the services being provided in travel agencies within the Czech Republic. As an effective tool there may be used the Quality Management System that may be implemented using a certification according to standards ISO, series 9000. The theoretic part of the work is focused on quality of services, management of quality in services and activities of travel agencies. The practical part consists of a complex analysis of travel agencies according to requirements of the model EFQM Excellence, analysis of factors that influence customers when purchasing trips with travel agencies, evaluation of the found deficiencies and proposal of measures leading to improvement of quality of the services provided and effective management of travel agencies. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
1929
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2005-05-13 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account