Kompetence učitelky mateřské školy ve vztahu k rozvoji nadání dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Jeřábková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:18Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:18Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36907
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Vymezuje profesní kompetence učitele mateřské školy ve vztahu k rozvoji nadání dětí. V teoretické části se práce věnuje profesním kompetencím, se kterými by měl být učitel seznámen a dokázat je vhodně využívat v rámci edukace nadaných dětí. Dále se zaměřuje na nadané děti předškolního věku a jejich rozvoj. V empirické části je práce zaměřena na kvantitativní výzkum prováděný prostřednictvím dotazníkového šetření, který je zaměřen na vnímání profesních kompetencí učitele mateřské školy ve vztahu k problematice nadání dětí. |
|
dc.format |
57 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
talent
|
cs |
dc.subject |
nominace
|
cs |
dc.subject |
identifikace
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
skills
|
en |
dc.subject |
nomination
|
en |
dc.subject |
identification
|
en |
dc.subject |
competences
|
en |
dc.subject |
professional competences
|
en |
dc.title |
Kompetence učitelky mateřské školy ve vztahu k rozvoji nadání dětí |
|
dc.title.alternative |
The competencies of the kindergarten teacher in relation to the development of the talents of the children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Žáková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor's thesis is theoretical-empirical. It defines kindergarten teachers' professional competences in relation to development of children's talent, abilities and skills. The theoretical part is aimed at professional competences that teachers should get acquainted with and be able to use them properly while educating talented children. It is also focused on talented pre-school children and their progress. The empirical part is aimed at quantita-tive research that was done through questionnaires. This research has been focused on a kindergarten teacher's view on professional competences in relation to the issue of child-ren's talent, skills and abilities. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41290
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
local.subject |
gifted children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account