dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Smištíková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36911
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na stresové faktory v životě dítěte v mateřské škole. Vysvětluje na jedné straně terminologii vývoje dítěte předškolního věku, stres, druhy stresu a s ním spojeny stresové faktory. Na straně druhé se zaměřuje na zvládání stresu, možnosti rozvíjení psychické odolnosti vůči stresu a rozebírá podmínky, které ovlivňují kvalitu života v mateřské škole. Cílem práce je identifikovat stresové faktory v životě dítěte v mateřské škole. Smíšený typ výzkumu je proveden na základě dotazníkového šetření pro rodiče dětí předškolního věku, učitele mateřských škol a polostrukturovaného rozhovoru s dětmi před-školního věku. |
|
dc.format |
72 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Stres
|
cs |
dc.subject |
stresové faktory
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
zvládání stresu
|
cs |
dc.subject |
smíšený výzkum
|
cs |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
stress factors
|
en |
dc.subject |
child in the pre-school age
|
en |
dc.subject |
coping the stress
|
en |
dc.subject |
mixed research
|
en |
dc.title |
Stresové faktory v životě dítěte v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The stress factors in the child's life during the attendance to the nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zelina, Miron |
|
dc.date.accepted |
2016-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor´s work is aimed at the stress factors in a child´s life which attends a nursery school. The terminology of the child´s development in the pre-school age, further the stress, the kinds of stress and the factors which are associated with it are explained in this work. On the other hand the work is aimed at the coping with the stress and the means of the mental stability development. Further the conditions, which affect the quality of the life in the nursery school, are analyzed there. The goal of the work was to identify the stress factors in a child´s life in a nursery school. The mixed type of the research was performed on the basis of the questionnaire examina-tion. This examination was done with the parents of the pre-school aged children, the nurs-ery school teachers and last but not least with the pre-school aged children. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41294
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
psychická zátěž
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
mental strain
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |