Slovní zásoba dítěte předškolního věku v sociální oblasti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Ireinová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36932
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy související s problematikou práce a zahrnuje poznatky o vývoji dětské řeči. Dále se zabývá kognitivními operacemi, popisuje slovní zásobu a její vývoj u dítěte. Teoretická část je také zaměřena na vliv sociokulturních faktorů na řeč dítěte. Praktická část bakalářské práce popisuje kvantitativní výzkum prováděný metodou dotazníku pro rodiče dětí a metodou obrázkového testu pro děti. Prostřednictvím těchto metod byla testována slovní zásoba s cílem zjistit rozdíly mezi pojmenování objektů a identifikací objektů u dětí ve věku 4 - 5 let navštěvujících předškolní zařízení ve vztahu k sociokulturním vlastnostem rodinného prostředí. V závěru praktické části jsou uvedeny výsledky. |
|
dc.format |
52 s. (64 903) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
slovní zásoba
|
cs |
dc.subject |
sociální prostředí
|
cs |
dc.subject |
vocabulary
|
en |
dc.subject |
social environment
|
en |
dc.title |
Slovní zásoba dítěte předškolního věku v sociální oblasti |
|
dc.title.alternative |
Vocabulary of the preschool child in the social domain |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part explains the basic terms connected with subject of the thesis and contains also findings about development of the children's speech. This part also deals with cognitive operations, describes learned vocabulary and its development in time. The thesis in this part also focuses on the influence of sociocultural factors on the children's speech. The practical part of thesis describes quantitative research conducted by questionnaire for parents of children and also by pictorial test method for children. These methods were selected and used in order to test children's vocabulary and determine the differences of the object naming and identification of objects by children of aged 4 - 5 years attending pre-school facilities with relation to sociocultural characteristics of the family environment. In the conclusion of the thesis are presented result of this research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41321
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
vývoj řeči
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
speech development
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account