Rozvoj komunikativních kompetencí dětí z pohledu učitele mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Poláchová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:22Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:22Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36942
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zaměřuje se na rozvoj komunikativních kompetencí dětí z pohledu učitele mateřské školy. Teoretická část z obecného hlediska popisuje vzdělávání učitelů v minulosti a dnes, a také možnosti dalšího vzdělávání učitele. Vysvětluje význam komunikace a komunikativních kompetencí dětí. Cílem výzkumné části je zjistit, jak vnímají učitelé mateřských škol svou připravenost v oblasti rozvoje komunikativních kompetencí u dětí. Kvalitativní výzkum je proveden za pomoci rozhovorů s učitelkami mateřských škol. |
|
dc.format |
50 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávání učitele
|
cs |
dc.subject |
neformální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
další vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikativní kompetence
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
education of teachers
|
en |
dc.subject |
informal education
|
en |
dc.subject |
further education
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
communicative competence
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.title |
Rozvoj komunikativních kompetencí dětí z pohledu učitele mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Development of communicative competence of children in continuing education of preschool kindergarten teacher in Zlín region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The character of this Bachelor thesis is theoretical and research. The work is aimed at the development of communicative competence of children from the perspective of a nursery school teacher. The theoretical part describes the education of teachers in the past and nowadays and also possibilities of their further education. This part explains the importance of communication and communicative competences of children. The aim of the research part is to find out, how the teachers of nursery school perceive their state of preparation in the field of communicative competence of children. The qualitative research is made with the help of dialogues with teachers of the nursery schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41331
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
komunikační dovednosti
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
communication skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account