Sociální klima školní třídy základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Neslušanová, Silvia
|
|
dc.contributor.author |
Dvořáková, Soňa
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:25Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:25Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36970
|
|
dc.description.abstract |
Práce propojuje sociální klima školní třídy základní školy s profesí sociálního pedagoga. Obsahově je zaměřena na sociální klima. Přibližuje základní školu pro jedince s postižením, jaká péče o jedince s postižením byla dříve a jaká je dnes. Také se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jedinců s postižením. V praktické části práce kvalitativním výzkumem zjišťuje klima školní třídy v současnosti. Využívá pro sběr výzkumných dat metodu Pozorování. Zkoumá učitele, asistenty pedagogů a žáky v jejich pracovním prostředí. Součástí práce je aplikační výstup, kde navrhuji podmínky pro zlepšení kvality sociálního klimatu v rehabilitační třídě základní školy. |
|
dc.format |
53 s. (10 161 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
rehabilitační třída
|
cs |
dc.subject |
sociální klima
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
Inclusion
|
en |
dc.subject |
rehabilitation class
|
en |
dc.subject |
social climate
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.title |
Sociální klima školní třídy základní školy |
|
dc.title.alternative |
Social climate of an elementary school classroom |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis connects social climate in elementary school classroom with the profession of social pedagogue. The main focus is on the social climate. It describes elementary school for children with disabilities what care was provided in the past and what is the norm now. The thesis also deals with upbringing and education of disabled persons. The practical part describes the climate of a current classroom through qualitative research and analysis. To collect data, the Watching method is applied. This method studies teachers, educational assistants and students in their work environment. Also part of the thesis is an applicable outcome, which makes suggestions on how to improve the quality of the social climate in an elementary school classroom for students with special needs. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41374
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-29 |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account