Konformita nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Konformita nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Kopřivová, Radka
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:29Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:29Z
dc.date.issued 2015-11-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37011
dc.description.abstract Tato diplomová práce se věnuje konformitě nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky. Teoretická část práce je rozdělena na 3 kapitoly. První kapitola práce se zabývá sociálně pedagogickým pohledem na nadaného žáka, práce zde vymezuje rozdíl mezi talentem a nadáním, definice nadání, dále vymezuje modely nadání a znaky nadaných dětí v adolescentním věku. Ve druhé kapitole je diplomová práce zaměřena na nadaného žáka ve škole, vzdělávání nadaných, vzdělávání nadaných v kontextu filozofie inkluzivní pedagogiky, dále se věnuje variantám práce s nadanými žáky v běžné škole a diferencovanému obohacujícímu kurikulu. Ve třetí kapitole se věnuje konformitě v kontextu edukace adolescentů s projevy nadání, typům konformního jednání, paralelním jevům konformity a dále studiím konformity u adolescentů a konformitě v prostředí školy. Praktická část této diplomové práce je tvořena kvantitativním výzkumem, který je realizován s využitím metody sémantického diferenciálu, jímž lze zjistit, k čemu jedinec inklinuje. Praktická část práce obsahuje kapitolu zaměřenou na výzkumné šetření, způsob sběru dat, způsob zpracování dat a shrnutí a interpretaci výsledků výzkumného šetření. Cílem praktické části práce je zjistit, jaká je míra tendence ke konformnímu chování nadaných žáků v adolescentním věku v průběhu aplikace jednotlivých fází diferencovaného obohacujícího kurikula.
dc.format 87 s. (143 901 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject konformita cs
dc.subject nonkonformita cs
dc.subject antikonformita cs
dc.subject nadání cs
dc.subject nadaný žák cs
dc.subject diferencované obohacující kurikulum cs
dc.subject inkluzivní edukace cs
dc.subject sémantický diferenciál cs
dc.subject conformity en
dc.subject nonconformity en
dc.subject anticonformity en
dc.subject giftedness en
dc.subject gifted pupil en
dc.subject differentiated enriching curriculum en
dc.subject inclusive education en
dc.subject semantic differential en
dc.title Konformita nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky
dc.title.alternative Conformity of Gifted Pupils in the Context of their Relationship with Classmates
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2016-05-23
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the conformity of gifted pupils in the context of their relationships with their classmates. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with the socio-pedagogical view of the gifted pupil, work here defines the difference between talent and genius, talent definition, defines the character models and talent of gifted children in the adolescent age. In the second chapter, the thesis focuses on gifted pupil at the school, gifted education, gifted education in the context of the philosophy of inclusive education, also deals with variants of work with gifted students in the regular school curriculum and differentiated enriching. The third chapter is devoted conformity in the context of education of adolescents with symptoms of talent, the type of conforming behaviour parallel phenomena conformity and also studies of adolescent conformity and conformity in the school environment. The practical part of this thesis is composed of quantitative research, which is implemented using the method of semantic differential, which can determine what an individual tends. The practical part contains a chapter focusing on research, data collection methods, data-processing and summarizing and interpreting the results of the research. The aim of practical part is to determine what the rate tendency to conforming behaviour of gifted students in the adolescent age during the application of the various phases of differentiated enriching curriculum.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 41425
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-13
local.subject pedagogika nadaných cs
local.subject vrstevnické vztahy cs
local.subject gifted education en
local.subject peer relationships en


Files in this item

Files Size Format View Description
kopřivová_2016_dp.pdf 1.829Mb PDF View/Open None
kopřivová_2016_op.docx 23.74Kb Unknown View/Open None
kopřivová_2016_vp.docx 18.30Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account