dc.contributor.advisor |
Beránek, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Rothová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:32Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:32Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37050
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku střídavé výchovy. Cílem práce je zjistit, zda je tato forma výchovy po rozchodu rodičů vhodná pro děti předškolního věku. Teoretická část pojednává o rodině, rozvodu a institutu střídavé výchovy. Věnuji se tomu, jaká je role orgánu sociálně-právní ochrany dětí v rozvodovém řízení, pozitivům a negativům střídavé výchovy, osobnosti dítěte v předškolním věku a v neposlední řadě také předpokladům, které by v rodině měly být splněny, aby střídavá výchova měla šanci na úspěch. V praktické části na základě provedeného kvalitativního výzkumu získávám odpověď na výzkumnou otázku: "Je institut střídavé výchovy u dětí předškolního věku vhodnou alternativou rodinného uspořádání?" |
|
dc.format |
65 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
střídavá výchova
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rozvod
|
cs |
dc.subject |
orgán sociálně-právní ochrany dětí
|
cs |
dc.subject |
shared custody
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
divorce
|
en |
dc.subject |
department of social and legal protection of children
|
en |
dc.title |
Aplikace střídavé výchovy u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The application of a shared custody on the preschool aged children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaňková, Zdeňka |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on problems of shared custody. The aim is to determine whether this form of childcare after parents´ divorce is suitable for preschool children. The theoretical part deals with a family, divorce and institute of shared custody. I describe the role of the department of social and legal protection of children in divorce proceedings, positives and negatives of shared custody, the preschool child's personality and finally the assumptions that should be met in family in order to succeed in shared custody. In the practical part, based on qualitative research I get the answer to the question: "Is the Institute of shared custody appropriate alternative of family arrangement for children of preschool age?" |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41471
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-15 |
|
local.subject |
střídavá péče
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
děti rozvedených rodičů
|
cs |
local.subject |
joint custody
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
children of divorced parents
|
en |