Sociální klima a kultura střední školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Neslušanová, Silvia
|
|
dc.contributor.author |
Šandorová, Ilona
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:33Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:33Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37058
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá možnostmi ovlivňování klimatu střední školy ve vztahu ke kultuře školy. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako klima školy, kultura školy a inkluze ve škole, se zaměřením na sociální klima ve školském prostředí. Dále je popsána historie celodenního výchovného systému a současné zájmové vzdělávání. V praktické části práce je obsažena analýza a popis způsobů vlivu kvality sociálního klima školy na kulturu školy. Součástí práce je výzkum formou kvalitativní strategie ve vybrané střední škole. |
|
dc.format |
57 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální klima školy
|
cs |
dc.subject |
kultura školy
|
cs |
dc.subject |
klima ve škole
|
cs |
dc.subject |
střední škola
|
cs |
dc.subject |
ovlivňování
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
pedagogové
|
cs |
dc.subject |
social climate of a school
|
en |
dc.subject |
school culture
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
high school
|
en |
dc.subject |
influence
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.title |
Sociální klima a kultura střední školy |
|
dc.title.alternative |
The social climate and culture of high school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2016-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with possibilities of influence on school climate in connection to school culture. The theoretical part defines terms such as school climate, school culture and inclusion at school, with focus on social climate at schools in general. The thesis also presents history of a daylong educational system and contemporary leisure time education. The practical part contains an analysis and a description of possible ways of influence of quality of social climate on school culture. The thesis contains a qualitative research conducted at a particular school. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41482
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
secondary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account