Vnímání kázeňských prostředků a jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Brandejsová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:36Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:36Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37110
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřena na využívání kázeňských prostředků, konkrétně odměn a trestů, jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku. Cílem práce je zjistit nejčastěji užívané odměna a tresty, jejich četnost využití a jak tyto kázeňské prostředky vnímají samotní žáci. Dále se budeme snažit, zda tyto prostředky přispívají k motivaci žáků a jak jsou vnímáni pedagogové, kteří tyto výchovné prostředky využívají ve výchově žáků. |
|
dc.format |
79 s. (105 529 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
odměny
|
cs |
dc.subject |
tresty
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
rewards
|
en |
dc.subject |
punishments
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
discipline
|
en |
dc.title |
Vnímání kázeňských prostředků a jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku |
|
dc.title.alternative |
Perceptions of Disciplinary Measures and their Usage in the Education of Upper-Primary School Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2016-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on the use of disciplinary resources, rewards and punishments, in particular their use in educating children, older school age. The aim of this work is to de-termine the most frequently used reward and punishment, their frequency of use and how these disciplinary means they perceive the pupils themselves. In addition, we will try to, whether these resources contribute to the motivation of pupils and how they are perceived by educators who use these educational resources in educating pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41561
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-13 |
|
local.subject |
odměny a tresty
|
cs |
local.subject |
školní výchova
|
cs |
local.subject |
rewards and punishments
|
en |
local.subject |
upbringing at school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account