Sociální pedagog a uplatnění jeho profesních kompetencí ve škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bakošová, Zlatica
|
|
dc.contributor.author |
Trubačová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:45Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37211
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje možnostem využití profesních kompetencí sociálního pedagoga na základní a střední škole. Popisuje výchovně vzdělávací proces, klima školy a s tím související sociální problémy, které se mohou na školách vyskytovat. Vymezuje činnosti sociálního pedagoga v oblasti prevence a poradenství. Cílem práce je zjistit názory učitelů a pedagogických pracovníků na možné působení sociálního pedagoga ve škole a jejich názory na výskyt rizikového chování a sociálního znevýhodnění na školách. |
|
dc.format |
98 s. (127 385 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
poradenství
|
cs |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
vocational competences
|
en |
dc.subject |
behavioural problems
|
en |
dc.subject |
social disadvantage
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
counselling
|
en |
dc.title |
Sociální pedagog a uplatnění jeho profesních kompetencí ve škole |
|
dc.title.alternative |
A Social Pedagogue and the Use of their Professional Competences in Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2016-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis discusses the possibilities of useing the vocational competences of social pedagogue at school. It describes the educational process, school environment and with it are related to the social problems comes into existence at school. It specified the field of activities of social pedagogue in prevention and in counselling. The aim of the thesis is to verify the views of teachers and pedagogical workers to the possibilities of point of intervention the social pedagogue at school and their views of incidence the behavioural problems and social disadvantage at schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41723
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-15 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
profesní kompetence
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
vocational qualifications
|
en |
local.subject |
social educators
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account