Vliv rodiny a zaměstnání na subjektivní prožívání studia v kombinované formě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Janečková, Bohdana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:43Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:43Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37305
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem rodiny a zaměstnání na subjektivní prožívání studia v kombinované formě. Práce má teoreticko praktický charakter a je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je v rámci tří kapitol zaměřena na obecný rámec celoživotního vzdě-lávání a učení, vzdělávání dospělých a činitele ovlivňující studium při zaměstnání a rodině. Praktická část je věnována zrealizovanému výzkumu v kvalitativním pojetí, formou polostrukturovaných rozhovorů a následnému vyhodnocení výsledků výzkumu. |
|
dc.format |
88 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
celoživotní vzdělávání a učení
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání dospělých
|
cs |
dc.subject |
dospělost
|
cs |
dc.subject |
kombinované studium
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
bariéry
|
cs |
dc.subject |
sociální prostředí
|
cs |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
adult education
|
en |
dc.subject |
adulthood
|
en |
dc.subject |
combined form of study
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
barriers
|
en |
dc.subject |
social environment
|
en |
dc.title |
Vliv rodiny a zaměstnání na subjektivní prožívání studia v kombinované formě |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Family and Employment on Subjective Experiencing of Studies in the Combined Form |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the influence of the family and of employment on the subjective ex-perience of studying in the combined form. This work has both a theoretical and a practical character and it is divided into two parts. Three chapters of the theoretical part focus on the general framework of lifelong learning, adult education and the other factors that influence studying while also being employed and/or while having a family. The practical part is dedicated to research with a qualitative approach that was implemented in the form of semi-structured interviews and to the subsequent overall evaluation of research results. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41797
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
motivation to study
|
en |
local.subject |
family environment
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account