Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání na vysoké škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Lišková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:45Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37312
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část bakalářské práce objasňuje základní pojmy z oblasti vzdělávání dospělých, zdůrazňuje jeho význam a zasazuje jej do kontextu celoživotního učení. Zabývá se formálním vzděláváním obecně i formálním vzděláváním na vysoké škole. Popisuje specifika a zvláštnosti učení se dospělých, pozornost věnuje také teorii motivace a motivaci k učení. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, co motivuje dospělé k formálnímu vzdělávání na vysoké škole. |
|
dc.format |
72 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávání dospělých
|
cs |
dc.subject |
celoživotní učení
|
cs |
dc.subject |
formální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
motivace k učení
|
cs |
dc.subject |
vysoké školy
|
cs |
dc.subject |
adult education
|
en |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
formal education
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
motivation for learning
|
en |
dc.subject |
universities
|
en |
dc.title |
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání na vysoké škole |
|
dc.title.alternative |
Motivation of Adults for Participation in the Formal University Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Polepilová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of this bachelor thesis explains the basic concepts of adult education, lays stress on its importance and puts it into the context of lifelong learning. It deals with formal education in general as well as formal education at the university. It describes the specifics and peculiarities of adult learning, attention also focuses on theories of motivation and motivation for learning. The practical part includes quantitative research, whose main aim is to find out what motivates adults to formal education at the university. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41806
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
kombinované studium
|
cs |
local.subject |
motivation to study
|
en |
local.subject |
part-time studium
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account