dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Slováčková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:47Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:47Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37326
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami vysokoškolských absolventů, kteří vystudovali magisterský obor Psychologie, připravují se na atestaci v oboru Klinická psychologie a pracují ve zdravotnickém zařízení. Teoretická část práce vymezuje pojem vzdělávacích potřeb, zabývá se šíří vzdělávacích potřeb dospělých a vztahuje danou problematiku na oblast klinické psychologie. Závěr teoretické části mapuje současné požadavky na vzdělávání účastníků specializačního vzdělávání v oboru Klinické psychologie. Praktická část práce se skládá z šesti semistrukturovaných rozhovorů s psychology v preatestační přípravě. Tato data byla kvalitativně analyzována, dělena dle šesti tematických okruhů a vyhodnocena dle četnosti výpovědí mezi účastníky výzkumu. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že absolventi subjektivně hodnotili teoretickou část univerzitního vzdělávání jako dostatečnou pro výkon práce, naopak jako nedostačující pro výkon povolání pociťovali úroveň univerzitní praxe, psychodiagnostické znalosti a klinicko-psychologické poznatky pro práci na ambulantním i lůžkovém oddělení. Závěr bakalářské práce shrnuje oblasti, které je třeba v rámci formálního i specializačního vzdělávání klinických psychologů více podporovat, a jaké podmínky pomáhají začínajícím psychologům cítit se ve výkonu své práce kompetentnější. |
|
dc.format |
71 s. (97 361 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
další profesní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
klinická psychologie
|
cs |
dc.subject |
specializační vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
semistrukturovaný rozhovor
|
cs |
dc.subject |
Educational and training needs
|
en |
dc.subject |
Continual Professional Development
|
en |
dc.subject |
Clinical Psychology
|
en |
dc.subject |
Additional schooling
|
en |
dc.subject |
semi structured interview
|
en |
dc.title |
Vzdělávací potřeby začínajících psychologů ve zdravotnictví |
|
dc.title.alternative |
The Educational Needs of Beginner Psychologists in Health Care |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2016-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis aims to define the educational and training needs of graduated psychologists, who work in a Healthcare facilities before becoming certified clinical psychologists. Theoretical part of this thesis deals with educational and training needs and its role in adult education. This part of thesis also describes the educational and training needs in the field of recent clinical psychology. The research of this thesis is based on six semi structured interview with psychologists from healthcare facilities, who are in the process of training to be certified clinical psychologists. Consequently, data was qualitatively analysed, categorised into six thematic areas and evaluated according to main topics that occurred in participants' responses. The results showed that participants considered the theoretical part of their high school education to be sufficient for their work achievement. However, they did not find it sufficient enough to prepare them for work in the following areas of Healthcare system: psychological internship during studies, knowledge of psychodiagnostic tools and clinical psychology basis for Healthcare facilities. In conclusion, the thesis summarises areas that need to be more supported both in high school education and clinical psychology training. Conditions that could help beginning psychologists to feel more competent in their profession are further specified. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41827
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|