dc.contributor.advisor |
Papadaki, Šárka
|
|
dc.contributor.author |
Slováková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:48Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:48Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37334
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu rozdílů spotřebitelského chování zákazníků společnosti ETA ve vybraných evropských zemích a klíčových makroekonomických ukazatelů v těchto zemích a následně na základě těchto údajů vytvořit návrh exportní marketingové strategie pro společnost ETA. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na informace týkající se marketingu a speciálně pak mezinárodního marketingu, dále obsahuje informace týkající se evropského trhu, chování zákazníka a makroekonomických ukazatelů. V praktické části byla provedena analýza makroekonomického prostředí vybraných evropských zemí a analýza klíčových makroekonomických ukazatelů těchto zemí. Následně bylo provedeno dotazníkové šetření týkající se chování zákazníka. Na základě takto získaných údajů byl vytvořen návrh exportní marketingové strategie pro společnost ETA. |
|
dc.format |
68 s. (92 236 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
evropský trh
|
cs |
dc.subject |
chování zákazníka
|
cs |
dc.subject |
makroekonomické prostředí
|
cs |
dc.subject |
klíčové makroekonomické ukazatele
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
European market
|
en |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.subject |
macroeconomic environment
|
en |
dc.subject |
key macroeconomic indicators
|
en |
dc.title |
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s. |
|
dc.title.alternative |
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s. |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juřičková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this Bachelor's Thesis is to perform an analysis of the consumer behaviour differences and the key macroeconomic indicators of select European countries and on the basis of these data create a suggestion of export marketing export strategy for ETA. This thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part is focused on information concerning marketing and especially international marketing, European market, consumer behaviour and macroeconomic indicators. In the practical part, the analysis of the key macroeconomic indicators of these countries was performed. Subsequently, research via questionnaires oriented on consumer behaviour was conducted. On the basis of acquired results, a suggestion of export marketing strategy for ETA was proposed. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
41838
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-05-05 |
|
local.subject |
chování spotřebitele
|
cs |
local.subject |
Evropa
|
cs |
local.subject |
consumer behavior
|
en |
local.subject |
Europe
|
en |