The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:01Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:01Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37436
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřená na značku Dove a její Kampaň za skutečnou krásu. Cílem práce je zjištění efektivity této značky v rámci brandingu a také v rámci stereotypů spojovaných s ideálem krásy v médiích, dále pak zkoumání vztahu značky Dove s protichůdnou značkou Axe a porovnání Dove kampaně s klamavou reklamou. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti marketingu a zaměřuje se na reklamu, především klamavou, na etiku reklamy a stereotypy v médiích. Část praktická využívá pro analýzu výsledků výzkumu poznatků z části teoretické. Jedná se například o kritéria pro určení klamavosti reklamy a terminologii spojenou s brandingem. Závěr této práce tvoří interpretace výsledků výzkumu a doporučení do budoucna. |
|
dc.format |
64 s. (94 237 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
klamavost
|
cs |
dc.subject |
Dove kampaň za skutečnou krásu
|
cs |
dc.subject |
branding
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování zákazníka
|
cs |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
deception
|
en |
dc.subject |
Dove Campaign for Real Beauty
|
en |
dc.subject |
branding
|
en |
dc.subject |
consumer buying behavior
|
en |
dc.title |
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising |
|
dc.title.alternative |
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Trčková, Dita |
|
dc.date.accepted |
2016-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis concentrates on Dove brand and the Campaign for Real Beauty. The purpose of this thesis is to investigate the effectiveness of Dove in terms of branding and the 'ideal beauty' stereotype, as well as the relation of Dove to the contradictory Axe brand and to contrast the Dove Campaign with misleading advertising. The thesis is divided into two parts. Firstly, the theoretical part defines terms connected to marketing and focuses on advertising, especially misleading advertising, the ethics of advertising and stereotypes used in mass media. The practical part uses principles from the theoretical part such as criteria for the analyses of deception in advertising and terms connected to branding in general which are then analysed in the results of the qualitative research. The thesis ends with the interpretation of research results and with future recommendations. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
41983
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-05-05 |
|
local.subject |
kosmetika
|
cs |
local.subject |
reklamní kampaně
|
cs |
local.subject |
klamavá reklama
|
cs |
local.subject |
cosmetics
|
en |
local.subject |
advertising campaigns
|
en |
local.subject |
false advertising
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account