dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Janoštík, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:15Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:15Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37563
|
|
dc.description.abstract |
Listina práv a svobod zajištuje občanům ČR právo na vzdělání. Je dokonce uzákoněna povinnost základní školní docházky. Některé děti ovšem tuto povinnost nesplňují a to z různých důvodů. Většinou jsou na vině rodiče, kteří zákon nedodržují, nebo ho dodržují jen částečně. Proto jsou tyto děti z nařízení soudu rodinám odebírány a umisťovány v dětských domovech, kde se dětem potřebného vzdělání dostane. Ovšem některé děti trpí poruchami chování, soustředění, hyperaktivity. Proto jsou takové děti umisťovány do dětských domovů se školou. Jaká je zde péče o tyto děti? Je kvalitní? Je profesionální? Jak děti nesou odloučení od rodiny a kamarádů? Jaký mají děti vztah k institucím jako jsou soudy, PČR, aprobační služba, dětské domovy se školou? Jak děti vnímají své učitele a vychovatele? Je vůbec ústavní péče pro děti lepší, než život v rozvrácené nebo neúplné rodině, kde na dítě jeden z rodičů nestačí a je vychováváno ulicí? |
|
dc.format |
67 s |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dětský domov se školou
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
pedagogové
|
cs |
dc.subject |
výchova a vzdělání
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
Children´s Homes with School
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
pedagogues
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.title |
Vztah dětí v dětských domovech se školou k institucím a pedagogickým pracovníkům |
|
dc.title.alternative |
The Attitude of Children in Children´s Homes with School to Institutions and Pedagogues |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2016-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Charter of Rights and Freedoms guarantees the right to education for citizens of the Czech Republic. The basic education is even duty of law. Some children, however, don´t fulfill this obligation for different reasons. The parents are mostly blame because they don´t respect the law or they respect it only partially. It is a main reason why their children are taken by court from families and placed in a children institute where children receive the necessary education. However some children suffer from behavioral disorders, concentration and hyperactivity. Therefore such children are placed in children institute with school education. What is the care of these children? Is it good? Is it a professional? How do children accept the separation from family and friends? What is the relationship of the children to institutions such as the courts, Police, approbation service, children institute with school education? How do children perceive their teachers and educators? Is it institutional care for children better than life in dysfunctional or single-parent family where the one parent is unable to educate the child who is finally grows up on the street? |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42170
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
děti z dětských domovů
|
cs |
local.subject |
školy
|
cs |
local.subject |
škola
|
cs |
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
children from children's home
|
en |
local.subject |
schools
|
en |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |
local.subject |
teacher and learner
|
en |