[NEOBHÁJENO] Analýza iracionálního nákupního chování
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Kratochvílová, Edita
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:37:22Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:37:22Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/38642
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat, jak se projevuje v nákupním rozhodování spotřebitele iracionalita. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickým výkladem týkajícím se marketingu, spotřebitelského chování, marketingové komunikace a značkové politiky. Tyto informace jsou následně použity jako podklad pro praktickou část. V praktické části je formou dotazníkového šetření analyzováno chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu. Jako konkrétní produkt byl zvolen chytrý telefon iPhone společnosti Apple Inc. Závěrem práce je na základě výsledků průzkumu uvedeno pro tuto společnost doporučení. |
|
dc.format |
59 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
iracionalita
|
cs |
dc.subject |
značková politika
|
cs |
dc.subject |
iPhone
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Consumer Behaviour
|
en |
dc.subject |
Marketing Communication
|
en |
dc.subject |
Irrationality
|
en |
dc.subject |
Brand Policy
|
en |
dc.subject |
iPhone
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Analýza iracionálního nákupního chování |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Analysis of Irrational Buying Behavior |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlík, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of the thesis is to analyse how reflected irrationality in the purchasing deci-sions of consumers. The thesis is divided into two parts. The first part deals with theoretical interpretation relating to the marketing, consumer behaviour, marketing communications and brand policy. This information has been used as the basis for practical part. The practical part aim is through a questionnaire survey to analyse consumer behaviour when buying a particular product. As a particular product was chosen smart phone iPhone from Apple Inc. company. Finally based on survey results were mentioned recommendations for this company. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
39558
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2016-05-16 |
|
local.subject |
psychologie prodeje
|
cs |
local.subject |
psychology of selling
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account