dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Chludová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T05:27:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T05:27:40Z |
|
dc.date.issued |
2007-06-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3886
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá reformou školství, jejím průběhem a přístupy k vyučování, ke kterým reforma inklinuje. Dále práce podrobně rozebírá jednotlivé kurikulární dokumenty - Národní program vzdělávání, Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program, jejich náplň a obsah se zaměřením na gymnaziální vzdělávání. Čtenář této práce se seznámí s problematikou mezipředmětových vztahů a pojmem tvořivost. V části o projektovém vyučování jsou popsány jeho výhody a je zde zmínka o mezinárodním projektu Tvořivá informatika. Praktická část uvádí náměty na projekty určené pro práci se žáky 1.ročníku čtyřletého gymnázia s využitím tvořivosti a také mezipředmětových vztahů. |
cs |
dc.format |
112 s., 7 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1151366 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
school reform
|
en |
dc.subject |
constructive and instructive approach
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
inter-subjects relations
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
creative teacher
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
project instruction
|
en |
dc.subject |
computer science
|
en |
dc.subject |
školská reforma
|
cs |
dc.subject |
konstruktivní a instruktivní přístup
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
mezipředmětové vztahy
|
cs |
dc.subject |
tvořivost
|
cs |
dc.subject |
tvořivý učitel
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
projektová výuka
|
cs |
dc.subject |
informatika
|
cs |
dc.title |
Tvořivost učitele ve výuce předmětu Informatika v 1.roč. 4-letého gymnázia (využití předmětu Informatika v mezipředmětových vztazích) |
cs |
dc.title.alternative |
Teacher's Creativity during the Instruction of Computer Science in 1st Class of Four-Year Gymnasium (Computer Science Utilization in Inter-Subject Relations) |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blahová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2007-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the school reform, its progress and approach to tutoring and it is also a target of the reform. Furthermore the work analyses individual curricular documents in details - National Plan of Education, General Educational Program and School Educational Program, their contents. The reader of this work familiarizes with the problem of inter-subjects relations and with a definition of creativity. n the part of project instruction program advantages are described In the part of project instruction program advantages are described and there is an international project Creative ICT mentioned. Practical part of this work introduces some project proposions intended for students of 1st class of four-year gymnasium with taking advantage of creativity and also inter-subject relations. |
en |
dc.description.department |
Ústav automatizace a řídicí techniky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/91
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro základní a střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Elementary and Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.identifier.stag |
6126
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
informační technologie
|
cs |
local.subject |
gymnázia
|
cs |
local.subject |
počítačem podporovaná výuka
|
cs |
local.subject |
information technology
|
en |
local.subject |
high schools
|
en |
local.subject |
computer-aided learning
|
en |