Marketingové nástroje sociálního podniku Bajkazyl Brno
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Lazárková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:10Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:10Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39113
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o využívání marketingových nástrojů k propagaci konkrétního sociálního podniku. Cílem práce je zjistit, zda li a jak využívá sociální podnik marketingové nástroje ke své propagaci a k získání zákazníků. První část se zabývá vymezením teoretických východisek pro druhou, praktickou část práce. Postupně objasňuje pojmy neziskový sektor, sociální služby, sociální podnikání a problematiku marketingu v neziskovém sektoru. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaných rozhovorů a analýzou dokumentů zjišťuje odpovědi na výzkumné otázky. Závěr práce na základě výsledných hodnot z empirického výzkumu předkládá odpověď na základní výzkumnou otázku, čímž naplňuje cíl bakalářské práce. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
neziskový sektor
|
cs |
dc.subject |
sociální podnikání
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové nástroje
|
cs |
dc.subject |
nonprofit sector
|
en |
dc.subject |
social business
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing tools
|
en |
dc.title |
Marketingové nástroje sociálního podniku Bajkazyl Brno |
|
dc.title.alternative |
The Marketing Tools of social Business Bajkazyl Brno |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the employment of marketing tools for the promotion of particular social company. The aim of the thesis is to find out whether and how social company use marketing tools for its advertising and for obtaining the clients. The first part of the paper is concerned with the theoretical resource definitions necessary for the second, practical part. Subsequently, it elucidates terms such as nonprofit sector, social services, social business, and marketing in social sector. The practical part of the thesis determines answers for the research questions using qualitative research; semistructured interviews and analysis of documents were utilized. Finally, the conclusion introduces (upon the results of empiric research) the answer to fundamental research question, hence it fulfils the bachelor thesis objective. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44384
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account