dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Matějíčková, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:30Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39556
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se ve své teoretické části zabývá vymezením základní problematiky, která je spojená s experimentováním v mateřské škole. Obsahem je také propojenost školního přírodovědného experimentování s rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, zejména v oblasti klíčových kompetencí a vzdělávacích oblastí. Další oblastí práce je objasnění přírodovědné gramotnosti, která je výsledkem přírodovědného vzdělávání. V poslední kapitole jsou vymezeny prostředky, metody a techniky, kterými lze podporovat badatelsky orientovanou výuku. Praktická část nabízí týdenní výukový program zaměřený na aplikaci přírodovědných experimentů a doprovodných činností do vzdělávací nabídky mateřské školy. Výukový program byl evaluován třemi způsoby ve vybrané mateřské škole a z výsledné evaluace byla zpracována doporučení pro praxi v mateřské škole. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědný experiment
|
cs |
dc.subject |
badatelské vyučování
|
cs |
dc.subject |
výukový program
|
cs |
dc.subject |
hypotéza
|
cs |
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
natural science experiment
|
en |
dc.subject |
scientific education
|
en |
dc.subject |
education program
|
en |
dc.subject |
hypothesis
|
en |
dc.subject |
literacy of natural science
|
en |
dc.title |
Využití přírodovědných experimentů v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Use of Unconventional Methods in Science Activities in a Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
Theoretical part of this work deals with the definition of basic issues which is connected with experimentation in a nursery school. It also deals with interconnection between school science experiments and framework educational programme for preschool education, espe-cially in an area of key competencies and education areas. Another topic or the work is an explanation of scientific literacy, which is the result of a science education. The last chapter of this part deals with means, methods and techniques supporting research teaching in a nursery school. Practical part of the thesis offers a weeklong tutorial focused on application of science ex-periments and accompanying activities to the educational offer of a nursery school. It con-tains a set of games and activities. The education program was evaluated by three ways in a chosen nursery school and the final evaluation was elaborated into recommendations for a practise in a nursery school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44853
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2017-04-25 |
|
local.subject |
školní pokusy
|
cs |
local.subject |
přírodověda
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
school experiments
|
en |
local.subject |
natural history
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |