dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Blahutová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:33Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:33Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39575
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce empirického charakteru se zabývá sociálními vztahy dětí v mateřské škole. Tato práce obsahuje přehled problematiky k tématu sociálních vztahů u dětí. Věnuje se oblastem jako sociální vývoj dítěte, socializace, vysvětlení pojmu sociální vztah a interakce, dále vztahům mezi vrstevníky. Objasňuje, jak se projevují pozitivní a negativní sociální vtahy, zabývá se také vztahy mezi vrstevníky a dynamikou skupiny v mateřské škole. Empirická část se věnuje výsledkům výzkumu provedeného nestrukturovaným pozorováním. Zkoumají se zde druhy sociálních vztahů, jejich projevy a to, jaké vůbec vztahy mezi dětmi jsou. Data ze zúčastněného pozorování v průběhu jednoho měsíce jsou zpracována otevřeným kódováním a následně interpretována. |
|
dc.format |
47 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální vztah
|
cs |
dc.subject |
sociální interakce
|
cs |
dc.subject |
sociální vývoj
|
cs |
dc.subject |
vztahy mezi vrstevníky
|
cs |
dc.subject |
sociální pozice
|
cs |
dc.subject |
pozitivní vztahy
|
cs |
dc.subject |
negativní vztahy
|
cs |
dc.subject |
Social relationships
|
en |
dc.subject |
social interaction
|
en |
dc.subject |
social development
|
en |
dc.subject |
relations between peers
|
en |
dc.subject |
social position
|
en |
dc.subject |
positive relationships
|
en |
dc.subject |
negative relationships
|
en |
dc.title |
Pozorování sociálních vztahů mezi dětmi ve třídě mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Observation of social relationships among children in kindergarten class |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Doležalová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
My Bachelor thesis as an empirical character deals with the social relations between in kindergarten. Parts of my thesis cover social child development, socialization, the notion of social relationship and interaction, as well as relations among peers. It explains how to show positive and negative social relationships. It also deals with relationships among peers and group dynamics in kindergarten. An empirical part of the research conducted deals with the results of unstructured observation. More precisely, forms of social relationship, their symptoms and what all the relationships among children. Data from a participatory observation period of one month are processed, openly coded and subsequently interpreted. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44884
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-24 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
classroom climate
|
en |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |