dc.contributor.advisor |
Žáková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Dana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:36Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:36Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39593
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část se zaměřuje na charakteristické rysy dítěte předškolního věku. Rovněž popisuje školní zralost, její znaky a následnou diagnostiku. Dále se zabývá jedním ze základních znaků školní zralosti, a to grafomotorikou, jejím vývojem, správnými pracovními návyky při psaní a následnými nedostatky v této oblasti. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit úroveň grafomotoriky u dětí předškolního věku. Empirická část práce se věnuje kvantitativně orientovanému výzkumu, který byl realizován prostřednictvím Jiráskova testu s dětmi předškolního věku. Následně vyhodnotíme výsledky, ve kterých komparujeme úroveň grafomotoriky v logopedických a běžných třídách. Z výzkumného šetření vyplývá, že děti z logopedických tříd jsou na menší úrovni v oblasti grafomotoriky než děti z běžných tříd mateřských škol. Dívky jsou na větší úrovni v této oblasti než chlapci. Při posttestu děti dosáhly lepších výkonů než při pretestu. Při obou výzkumných šetřeních děti dosáhly kategorie "průměr". |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní období
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
grafomotorika
|
cs |
dc.subject |
lateralita
|
cs |
dc.subject |
pre-school period
|
en |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
graphomotorical skills
|
en |
dc.subject |
laterality
|
en |
dc.title |
Úroveň grafomotoriky u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The graphomotoric level of preeschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor Thesis is based on theory and empirical research. Theoretical part is focused on characteristic features of pre-school aged children. It also describes school maturity, its features and subsequent diagnosis. It also deals with one of the basic features of school maturity, which is graphomotorical skills, its development, correct work habits while writing and subsequent imperfections in this field. The main purpose of the research was to find out the level of graphomotorical skills of pre-school aged children. Empirical part of the thesis is dedicated to quantitatively oriented research that was implemented by "Jiráskův test" with pre-school aged children. Afterwards, the results, in which the level of graphomotorical skills in logopedic and common classrooms are compared, are evaluated. From the research survey follows that the children in logopedic classrooms have the lower level of graphomotorical skills than the children in common nursery schools. It shows that girls are in this field better than boys. The children had better results in posttest than in pretest. During both research surveys the children reached the "average" category. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44904
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-25 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
školní zralost
|
cs |
local.subject |
rozvoj grafomotoriky
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
school readiness
|
en |
local.subject |
graphomotorics
|
en |