dc.contributor.advisor |
Andrysová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Klusalová, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:58Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:58Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39773
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřena na možnosti a meze vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v běžné základní škole, což je v současnosti aktuální a hodně diskutovaný problém. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a stanovuje základní teoretický rámec a legislativní vymezení dané problematiky, přibližuje také nejdůležitější odlišnosti v přístupu k žákům se specifickými vzdělávacími potřebami, včetně jejich klasifikace. V empirické části jsme si dali za cíl zmapovat proces inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v běžných základních školách, a to konkrétně v okrese Prostějov. Respondenty byli učitelé základních škol v okrese Prostějov. Ke zjištění informací o zkoumaném problému jsme zvolili kvantitativní metodu výzkumu, a to pedagogický průzkum. |
|
dc.format |
92 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
specifické vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
speciální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
pedagogický pracovník
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
individuální přístup
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací plán
|
cs |
dc.subject |
Specific educational needs
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
special education
|
en |
dc.subject |
a pupil
|
en |
dc.subject |
a pedagogical member of staff
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
an individual approach
|
en |
dc.subject |
a teaching assistant
|
en |
dc.subject |
an individual educational plan
|
en |
dc.title |
Možnosti a meze vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v běžné základní škole |
|
dc.title.alternative |
The Possibilities and Limits of Inclusive Education of a Pupil with Special Educational Needs in a Regular School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2017-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is focused on the possibilities and limits of education of pupils with specific educational needs in a common elementary school which is currently a very live and discusssed issue. My diploma thesis is divided into two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part defines and sets out the basic theoretical framework and legislative determination of the above metioned topic. The most important differences in approach to pupils with specific educational needs including their classification are also presented in this part. In the empirical part the target was intended as a mapping of the process of the inclusive education of pupils with specific educational needs in common elementary schools specifically in the district of Prostějov. The respondents were teachers from elemantary schools in the district of Prostějov. A quantitative research method, a pedagogice survey, was choosen as a means of obtaining information on research isssue. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45166
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
local.subject |
pupils with special educational needs
|
en |