dc.contributor.advisor |
Kalenda, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Kočí, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:58Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:58Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39774
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na vliv prostředí univerzity třetího věku na seniory. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů - pedagogizace prostředí, výchova a prostředí, stáří, aktivní stáří, vzdělávání seniorů a univerzit třetího věku. Praktická část navazuje na část teoretickou. Cílem výzkumu, realizovaném v praktické části, je zjistit, jak studenty ovlivňuje prostředí univerzity třetího věku. Data jsou získána z dotazníků s účastníky studia Univerzity třetího věku Tomáše Bati ve Zlíně. V závěru práce je obsažena analýza a interpretace dat. |
|
dc.format |
99 s. (164208 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pedagogizace prostředí
|
cs |
dc.subject |
výchova a prostředí
|
cs |
dc.subject |
stáří
|
cs |
dc.subject |
aktivní stáří
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání seniorů a univerzity třetího věku
|
cs |
dc.subject |
Pedagogizataion of Environment
|
en |
dc.subject |
Education and the Environment
|
en |
dc.subject |
Age
|
en |
dc.subject |
Active Aging
|
en |
dc.subject |
Senior Education and Universities of the Third Age
|
en |
dc.title |
Vliv prostředí na účastníky univerzity třetího věku |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Surroundings on the Third Age University Participants |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vávrová, Soňa |
|
dc.date.accepted |
2017-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is focused on the influence of the third age university's environment on seniors. It deals with the basic terms definition in the theoretical part- pedagogization of the environment, education and the environment, age, active aging, senior education and Universities of the Third Age. The theoretical part is followed by the practical part. The aim of the research, implemented in the practical part, is to discover how students are influenced by the environment of the University of the Third Age. The data are obtained from questionnaires completed by students of Tomas Bata University of the Third Age. Analysis and interpretation of data are contained in the conclusion. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45168
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
local.subject |
univerzity třetího věku
|
cs |
local.subject |
universities of the third age
|
en |