Etická výchova v mateřských školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Haburajová Ilavská, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Kotrlová, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39778
|
|
dc.description.abstract |
Záměrem diplomové práce je nastínit morální vývoj jedince, seznámit s problematikou etické výchovy a interpretovat výsledky dotazníkového šetření. Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Strukturu teoretické části tvoří pět kapitol a jejich podkapitoly, které vnáší osvětlení do teorií morálního vývoje. Teoretická část popisuje také etickou výchovu a přináší možnosti jejího využití. Dále se snaží nastínit možné metody práce s dětmi v mateřské škole. Výzkumná část diplomové práce spočívá v přípravě a následné realizaci výzkumného šetření. Součástí empirické části jsou pomocí tabulek a grafů zpřehledněny výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
77 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
etická výchova
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
morální vývoj
|
cs |
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
the Ethics
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
moral development
|
en |
dc.subject |
prosocial behavior
|
en |
dc.title |
Etická výchova v mateřských školách |
|
dc.title.alternative |
Ethics Education in Nursery Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused of to outline the moral development of the individual, to get acquain-ted with the problems of ethical education and to interpret the results of the survey. The thesis has the character of a theoreticaly- empirical. The structure of the theoretical part consists of five chapters and their subsections, which characterize the theories of moral development. The theoretical part describes ethical edu-cation and brings the possibilities of its use. It also seeks to outline the possible methods of work with children in kindergarten. The practical part was aimed at the search and analysis of organization communication via questionnaire enquiry. Results are interpreted using tables and graphs. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45172
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
mravní výchova
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
ethical education
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account