Kulturní a sociální kapitál studentů sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kalenda, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Mrhalová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:03Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:03Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39811
|
|
dc.description.abstract |
ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o kulturním a sociálním kapitálu studentů sociální pedagogiky Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic dané problematiky. Dále formulujeme indikátory, kterými lze kulturní a sociální kapitál uchopit a představujeme sociální pedagogiku jako studijní obor Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Empirická část zkoumá velikost a distinkci kulturního a sociálního kapitálu studentů sociální pedagogiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a faktory, které tuto velikost a distinkci ovlivňují za pomoci kvantitativně orientovaného výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkové šetření. Závěr práce patří prezentaci výsledků a doporučení pro praxi, která z výzkumného šetření vyplynula. |
|
dc.format |
96 s.(153590) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kulturní kapitál
|
cs |
dc.subject |
habitus
|
cs |
dc.subject |
sociální pole
|
cs |
dc.subject |
sociální kapitál
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
studijní obor sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
cultural capital
|
en |
dc.subject |
habitat
|
en |
dc.subject |
social field
|
en |
dc.subject |
social capital
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
social pedagogy field of study
|
en |
dc.title |
Kulturní a sociální kapitál studentů sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
Cultural and Social Capital of Social Pedagogy Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2017-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tis diploma thesis deals with cultural and social capital of social pedagogy students at the Faculty of Humanities of Tomas Bata University in Zlín. The theoretical part of the diploma thesis aims at the definition of basic data and the given problems definitions. Further on, we formulate indicators that the cultural and social capital can be grasped and we introduce the social pedagogy as a field of study at the Faculty of Humanities of Tomas Bata University in Zlín and the factors that influence this extent and distinction with the help of quantitative-oriented research carried out through an interview survey. The thesis conclusion is devoted to results presentation and recommendations for practice that resulted from the research survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45220
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account