dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Müllerová, Erika
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:03Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:03Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39813
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná studie se zaměřuje na možnosti využití arteterapie v rámci sociální pedagogiky na běžné základní škole. Na základě studia odborné literatury v teoretické části práce docházíme k předpokladu, že aplikace arteterapie v praxi se zaměřuje na široké spektrum cílů a funkcí, které mohou být velmi prospěšné pro specifické skupiny jedinců. Výchozím předpokladem předkládané studie je zakotvenost artefiletiky do sociální pedagogiky, jakožto jedné z jejich výchovně-vzdělávacích metod. Artefiletické pojetí vychází z arteterapie, expresivního projevu, osobních zkušeností a zážitků žáků, které usilujeme pedagogicky zhodnotit pro poznávání, sebepoznávání, rozvoj komunikačních dovedností a uplatnění se v životě mezi lidmi. Cílovou a zkoumanou oblastí je skupina žáků běžné základní školy navštěvující program Artík. Část praktická se zaměřuje na vytvoření artefiletického programu Artík pro žáky na I. stupni základní školy. Artefiletický program současně poslouží jako "médium" k zachycení změn a vývoje ve zvolených strukturách sociálních dovedností jednotlivých účastníků studie. |
|
dc.format |
217 s. (374344 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
arteterapie
|
cs |
dc.subject |
artefiletika
|
cs |
dc.subject |
artefiletický program
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
dc.subject |
sociabilita
|
cs |
dc.subject |
žáci mladšího školního věku
|
cs |
dc.subject |
art therapy
|
en |
dc.subject |
aftefiletics
|
en |
dc.subject |
artefiletic programme
|
en |
dc.subject |
social skills
|
en |
dc.subject |
sociability
|
en |
dc.subject |
pupils of primary school age
|
en |
dc.title |
Arteterapie jako jedna z metod v sociální pedagogice |
|
dc.title.alternative |
Art Therapy as One of the Methods in Social Pedagogy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The study focuses on the possibilities of art therapy in the context of social pedagogy at the common primary school. Based on the study of scientific literature, in the theoretical part of the thesis we come to the assumption that the application of art therapy in practice focuses on a wide range of objectives and functions that can be very beneficial to specific groups of individuals. The underlying assumption of this study is that artefiletics is anchored in social pedagogy, as one of its teaching methods. The artefiletic concept derives from art therapy, expressive speech and pupils' personal experience that we strive to assess from the pedagogical point of view in order to achieve cognition, self-awareness, communication skills develepment and success in life among people. The target and examined area is a group of pupils from a common primary school who attend the Artik art programme. The practical part focuses on the creation of the artefiletic Artík art programme for pupils in the first grade of primary school. At the same time, the artefiletic programme will serve as a "medium" to capture the changes and developments in selected structures of the social skills of individual study participants. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45222
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|