Postoje žáků středních škol k přistěhovalectví

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje žáků středních škol k přistěhovalectví

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Petráš, Ladislav
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:13:05Z
dc.date.available 2017-07-03T09:13:05Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39829
dc.description.abstract Ústředním tématem diplomové práce jsou postoje žáků středních škol k přistěhovalectví. Práce si klade za cíl zmapovat postoje a názory námi dotazovaných respondentů. Konkrétně zkoumá platnost jednotlivých postojů vůči přistěhovalectví, které jsou dále seskupeny pěti tematických oblastí. Získaná data odhalují míru tolerance žáků vybraných středních škol vůči přistěhovalectví a radikálnost v jednotlivých postojích. Teoretickými východisky jsou teorie týkající se problematiky přistěhovalectví, migrace a uprchlictví. Pozornost je taktéž věnována kategoriím postoj, předsudek či stereotyp a jejich důležitosti při vzniku společenských interakcí u dospívajících žáků. Dále je práce zaměřena na oblast multikulturalismu a multikulturní výchovy, jakožto prostředku výchovy k toleranci.
dc.format 113 s. (139 550)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject migrace cs
dc.subject přistěhovalectví cs
dc.subject přistěhovalec cs
dc.subject cizinec cs
dc.subject uprchlík cs
dc.subject multikulturalismus cs
dc.subject multikulturní výchova cs
dc.subject postoj cs
dc.subject předsudek cs
dc.subject stereotyp cs
dc.subject migration en
dc.subject immigration en
dc.subject immigrant en
dc.subject alien en
dc.subject refugee en
dc.subject militarism en
dc.subject multicultural education en
dc.subject attitude en
dc.subject prejudice en
dc.subject stereotype en
dc.title Postoje žáků středních škol k přistěhovalectví
dc.title.alternative High School Students´ Attitudes to Immigration
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2017-05-30
dc.description.abstract-translated The central topic of the diploma thesis is attitudes of secondary school student towards immigration. The goal of the thesis is to map attitudes and opinions of interviewed respondents. In detail, it examines validity of particular attitudes towards immigration which are grouped in five thematic areas. Collected data reveals the level of tolerance in students of chosen secondary schools towards immigration and radicalism in individual attitudes. Theoretical sources are theories concerning immigration issues, migration, and refugees. Attention is also paid to categories of attitude, prejudice or stereotype and their importance for the development of social interactions in adolescent students. Further, the thesis focuses on the area of multiculturalism and multicultural education as a tool of education for toleration.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45240
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2017-04-20
local.subject přistěhovalci cs
local.subject imigranti cs
local.subject názory a postoje cs
local.subject středoškolští studenti cs
local.subject immigrants en
local.subject views and attitudes en
local.subject secondary school students en


Files in this item

Files Size Format View Description
petráš_2017_dp.pdf 3.871Mb PDF View/Open None
petráš_2017_op.docx 24.27Kb Unknown View/Open None
petráš_2017_vp.docx 18.12Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account